לתרומות לחץ כאן

חללי מערכות ישראל

שאלה:

שלום וברכה, האם מקור כתוב על היחס הנכון לחיילים שנהרגו במלחמות ישראל? מישהו טען בתוקף שהסיפורים על ר' שלמה זלמן אוירבך ועל הרבי מחב"ד הם עורבא פרח. והדרשן שהמציא את הסיפור על ר' שלמה זלמן אמר לו זאת על בסיס דברי ר' שלום שבדרון שלדרשן צריך להיות דמיון מפותח. נשגב מבינתי הדמיון הזה. בכל אופן שמעתי מהרב עמר הראשון לציון שאמר אתמול בטקס לחללי נצח יהודה שהם מוגדרים כיהודים שמתו על קידוש ה'. מצד שני לא מצאנו שהרבנים עולים להתפלל על קבריהם, חוץ מהסיפורים שהבאתי. אשמח למקורות. תודה. ובשורות טובות לנו ולכל אחינו

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע לספר סיפורים, אבל ברור בעיני שאדם שמסר נפשו על הצלת עמו, וחשוב לדעת שהמלחמות כאן בארץ אף פעם לא היו בשביל הכיף והתענוג, הן תמיד נכפו עלינו והיו בגדר עזרת ישראל מיד צר, שכרו הרבה מאוד. אינני יודע לומר בודאות שזה נחשב למות על קידוש ה', כי לא בהכרח כל אדם כזה נהרג בגלל היותו יהודי, זה יכול להיות גם כחלק ממלחמה על שטח, אבל בודאי הרבה מהם נהרגו בגלל שהם יהודים, וגם אלו שלא, בסופו של דבר הלכו במסירות נפש וסיכנו עצמם להצלת עם ישראל, לא מעשה קטן הוא זה. כל זה עוד לפני ההכרת הטוב שצריכה להיות לנו כלפיהם.

שנדע רק טוב ובשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום וברכה ברצוני לנסות להוסיף מעט נופך לדיון
    שמעצי את הרה"ג מרדכי נויגרשל שאמר " אמר לי אדם מוסמך שהיה בחדרו של הרב שך , והגיעה קבוצה של חיילים להתברך ממנו והוא עמד בפניהם שאלוהו עד כדי כך ואמר שברור שיש חיוב הכרת הטוב כלפיהם .עכ"ל.
    אני מאמין לסיפור הזה בגלל שמי שסיפר זאת הוא אדם רציני ישאל אדם את עצמו האם יש חיוב להגיד תודה לנהג אוטובוס? או למנקה רחובות בבוקר הרי הוא עושה את עבודתו ? והתשובה היא ,כן.
    כאן המקום להדגיש שההוראה של גדו"י שלא להתגגיס לצבא {וחלקם אף שלא להתייצב } אינה סותרת את העובדה שחייבים להם הכרת הטוב ומאידך צריך לדעת שגם הם וכל העולם כולו חייב הכרת הטוב לכל מי דעוסק בתורה שבלעדיו אין קיום לעולם , וזה לא סותר מי חייב למי הכרת הטוב הבעל לאשה או האשה לבעל והתשובה שאם הם מתייחסים ומתנהגים נכון האחד כלפי השני שניהם צריכים להכיר תודה האחד לשני
    גם אנחנו חייבים להם הכרת הטוב ובוודאי שהם לנו

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל