לתרומות לחץ כאן

צלב בבית נופש

שאלה:

יהודי יצא לנופש באיטליה ושכר שם דירה. כשנכנס לדירה ראה צלב בכניסה (איטלקים הם קתוליים אדוקים, וזה היה די צפוי). מה יעשה? יכסה אותו כדי שיוכל להתפלל, או שעצם מציאותו של צלב בבית מהוה בעיה (יצויין שהצלב אינו עבודה זרה כי משתמשים בו לזכרון של צליבתו של יש"ו, וגם מי שמתפלל לפני הצלב, מתפלל ליש"ו ולא לצלב)?

תשובה:

שלום וברכה

עד כמה שהצלב נחשב עבודה זרה, אינני בקי כל כך בפרטי עבודתם אבל יש לחשוש שזה כך, יש לעשות כל מאמץ להוציא, כיון שהוא שכר את הדירה, ויש איסור של לא תביא תועבה אל ביתך. לגבי תפילה אם אי אפשר להסירו ברגע זה, אפשר להתפלל בחדר אחר. בכל מקרה הבית לא נחשב בית עבודה זרה, כיון שהוא מיועד למגורים והעבודה זרה שם היא אקראית.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. למה צריך לחשוש – הרי אין הדבר תלוי בחששות היהודים אלא בדעת עובדי ע"ז, ולכל מי שבקי קצתן קצת בדת הנוצרית ברור שהצלב הוא סמל וזכר בלבד. ואלו דברי ילקוט יוסף יורה דעה סימן קמ-קמא: "צלב (שתי וערב) שתולין אותו הנוצרים בצוארם, אין לו דין עבודה זרה, שלא נעשה אלא לזכרון בעלמא, ומותר בהנאה, כיון שאין דרך להשתחוות לו".

  2. דומני שזו טעות! דברי הגר"ע יוסף בספריו לגבי צלב העשוי לנוי הובאו פעמים רבות כאן באתר, אבל זה מדבר על שרשרת בצואר או מחזיק מפתחות או דגל מדינה ועוד, כאן אנחנו מדברים על צלב גדול העשוי בבית לתפילה, אלא שהשואל אומר שלדעתו גם כשמתפללים מול הצלב אין הכוונה לצלב עצמו אלא למה שהוא מסמל, וזה כבר חילוקים דקים. אינני קובע במסמרות אבל בזה כבר צריך בקיאות יותר במנהגיהם.. אתם מצויים יותר ביניהם זה שנים רבות אולי תדעו להחכימנו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל