לתרומות לחץ כאן

החלטת רוב ע"פ חוק

שאלה:

שלום רב,
בבניין חדש כ3 שנים, שימשתי יו"ר ועד והעברנו מספר אסיפות דיירים ע"מ לשפר את הנראות של הבנין ועוד.
חלק מהדברים שעשינו היה להקים גינה גדולה (כ180 מ"ר) לרווחת דיירי הבנין, כעת בימות החמה, עקב השמש הקופחת קשה לשהות בגינה עם המשפחה והילדים.
פנו אליי מספר דיירים בבניין להקים אסיפה ולאשר התקנת צילייה איכותית ובטיחותית.
לאחר מכרז שעשיתי ישנם 3 סוגי בד, פשוט, ממוצע ואיכותי מאוד, תמכתי לרכוש את הסוג האמצעי, באסיפה שקיימנו כל החברים ביקשו את האיכותית.
בגין רכישה זו כל בעל דירה יצטרך לשלם סך של 277 ש"ח.
באסיפה שתוכננה, פירסמתי כפי שהחוק מחייב בלובי, ושלחתי מייל לבעלי הדירות את ההצעות לאסיפה. הגיעו בפועל רק 4 בעלי דירות ו2 ע"י ייפוי כח (בניין של 18 דיירים).
ציינתי בדף ההזמנה למפגש אסיפת הדיירים כי בהיעדר רוב משתתפים, נמתין לשעה מאוחרת יותר ובשעה המאוחרת ההצבעות יתבצעו בכל מנין שהוא (כמו שהחוק דורש). לבסוף היינו רק 4 דיירים (ועוד 2 ע"י ייפוי כח). ההצבעה על רכישת הצילייה עברה ללא מתנגדים, דהיינו 6 בעד.
כעת לאחר פרסום ההחלטה טוען אחד מבעלי הדירות שאינו מוכן להשתתף בהוצאה זו, כיון שאי אפשר לחייב אותו לפי החלטה של 6 דיירים בלבד. עוד טען שהשוכרת שלו לא משתמשת בשטח הגינה, "ואם היא תהיה מעוניינת בצילייה שתשלם היא". הסברתי לו שע"פ חוק כפי שיש לו את הרשות להצביע ולא לשוכרת, כך גם הוא חייב לשלם ולא השוכרת. וכן לגבי המנין החוקי שזה החוק שאם לא הגיעו בזמן הראשון, יש לקבוע זמן נוסף שבו כל מה שיוחלט יהיה חוקי.
עם מי הצדק?

תשובה:

שלום וברכה,

כאשר פורסם פעם ראשונה ושנייה על אסיפת דיירים, יש לקבוע לפי רוב הדיירים שהשתתפו והביעו דעה. ושאר השכנים שלא השתתפו מחויבים לפי מה שנקבע באסיפה. ולכן לא משנה כמה דיירים בפועל השתתפו בהצבעה אם הרוב שהשתתפו הביעו דעה כולם מחויבים.

כאשר רוב הדיירים בוחרים לבנות הצללה ואת טיב ההצללה, מוטל על כל השכנים להשתתף בהוצאות מאחר ומדובר בהחלטה סבירה שמיועדת לבית המשותף.

בדירה שכורה המשכיר חייב להשתתף בהוצאות ההצללה בין אם השוכר ישתמש ובין אם לא ישתמש בהצללה.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל