לתרומות לחץ כאן

שירותים לא עובדים בדירה שכורה

שאלה:

בדירה שאני שוכר, השירותים היו שבורים שתי שבועות, לפני כניסתי לדירה הבעל היה מודע מזה ועם כל זה לא תקן אותם, הוא מודה על זה, שהוא אשם. שאלתי היא האם אני חייב לשלם עבור שתי השבועות שהשאיר אותי בלי שירותים, ויכל לתקן יותר מהר ולקח שתי שבועות!

תשובה:

שלום וברכה,

משכיר שלא תיקן את השירותים של הדירה למשך שבועיים, לא יכול לדרוש תשלום מלא של השכירות, והמחיר של הדירה היא עלות של דירה ללא שירותים [אם אין שירותים נוספים בדירה], והמחיר פחות בהרבה ממחיר של דירה עם שירותים. ולכן יש לנכות מדמי השכירות את השבועיים הראשונים ולשלם מחיר של דירה ללא שירותים.

בהצלחה.

מקורות:

השוכר שראה שאין שירותים בדירה ונכנס לגור בה לא נחשב שוויתר על כך, כמבואר ברמ"א סימן שיד סעיף א. ולכן אם לא תיקן העלות של הדירה היא עם המום בלבד ולא מחיר מלא.

שולחן ערוך חושן משפט הלכות שוכר סימן שיד סעיף א: המשכיר בית לחבירו, חייב להעמיד לו דלתות ולפתוח לו החלונות שנתקלקלו ולחזק את התקרה ולסמוך את הקורה שנשברה ולעשות נגר ומנעול. וכן אם נפחתה המעזיבה והתקרה בד' טפחים, חייב לתקנה; וכן כל כיוצא בזה מדברים שהם מעשה אומן והם עיקר גדול בישיבת הבתים והחצרות. הגה: ואף על פי שנכנס שם השוכר (וראה שלא היו שם דברים אלו, לא) אמרינן דנתפייס במה שראה, אלא על המשכיר לתקן. תקן המשכיר דברים אלו, ונשברו תוך ימי השכירות, אם אמר ליה: בית זה, אין צריך להעמיד לו אחר. אמר לו: בית סתם, צריך לתקנו כל ימי השכירות (נ"י פרק השואל והגהות מיימוני פ"ו דשכירות). וע"ל סימן שי"ב סי"ז.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל