שאלה:
בספרים של הרב ויא כתוב פרוצדורה מאוד ארוכה לברירת הסולת, הנחה על משטח לבן, להמתין כל פעם לראות אם משהו זז, לברור במסננת של תבלינים, ועוד כל מיני דברים.
אשתי הכינה קישקע עם סולת לשבת, והיא אומרת שהיא בררה כל כוס (ביד) במשך 5 דקות, האם אפשר לסמוך על זה בדיעבד?
תשובה:
אפשר לסמוך.
כיון שלא מדובר ביותר מאשר מיעוט המצוי, הכלל הוא במיעוט המצוי שגם אם לא נברר כלל, אחרי שהתבשל אין חשש.
ואם זה עוד לא התבשל – רק היא הכינה מזה כמות גדולה של קישקע וזה הפסד לא נחמד וגם הטירחה והכל…
היינו הך, הרעיון הוא שזה כבר לא ניתן לבדיקה ויש נזק.
השאר תגובה