לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

הכשרת תנור

שאלה:

שלום.
תנור דו תאי שהיה אמור להיות מופרד לגמרי (עם הכשר) אבל התגלה ליקוי ומעבר בין התאים. כעת אנחנו מכשירים את שני התאים. ולא מתקנים את הליקוי ורוצים להשתמש רק בתא העליון.

תשובה:

אפשרי… תכשירו היטב על ידי נקיון יסודי והפעלה על חומו המירבי ריק שעה, ותשתמשו רק לסוג אחד.

בהצלחה

[בדרך כלל הכשרה כזו מועילה רק לתנור ולא לתבניות במידה ונאסרו כשהם בני יומם, אבל אם זה רק ספק שמא נאסרו וכו' יש להקל בזה גם לגבי התבניות].

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. מה נקרא ניקיון יסודי?
    בגלל שהתנור היה דו תאי אז מעולם לא טרחנו כל כך לנקות כל תא. כי לא תיכננו להמיר למין השני כמו שחל נוהגים. הצטברו בגומיות ובכל מיני מקומות ליכלוכים קשה מאוד להגיע… ברעיון בפנים ניקינו פרפקט רק בגומיות ובמעברים מסויימים..

  2. שאלנו בבית הוראה של הרב הלפרין לגבי המקרה שהיה לנו. שהתגלה בניקיון פסח האחרון שמים זולגים מהתא העליון לתחתון כששפכנו בדיוק במקום המעבר, כנראה חסרה גומיה או משהו.
    לא עשינו אחר כך ניסיונות לראות אם אדם עלו מלמטה למעלה או לא. וכן השתמשנו במשך השנים כנגד ההוראות כאשר הפעלנו אותו יחד וכן לא הפעלנו עפ"י ההוראות את התא הנגדי 20 דקות לפני השימוש בו. כי פשוט לא ידענו על ההוראות הללו.
    במכון אמרו לנו להכשיר ע"י ניקיון והפעלה על החום המקסימלי כולל התבניות בפנים. ולגבי שאר הכלים שהשתמשנו בבית גם כאלו שהכנסו לתנור אמרו שמהרבה צירופים לא צריך לההכשיראת הכלים.
    בסופו של מעשה החלפנו תנור ולא רוצים יותר להתעסק עם דו תאי.
    אבל נזכרתי לגבי פעם אחת לפני זמן מה (לא זוכר אם שנה שנתיים או חודשים) שהיו בעיות בגז והיינו לפני שבת ושמתי את אחד הסירים בתוך התנור בתא העליון. סיר חמין. אין לי שמץ אם באותו היום הפעלנו גם מתחת את החלבי. אין לי מושג מה בדיוק היה המצב.
    יש לציין שמכיוון שהיו לנו שני תאים, בכלל לא שמרנו על ניקיון התנור. מוסיף את הידיעה הזו אולי היא גורמת לבעיה כי הליכלוכים או חתיכות האוכל שהיו בתא נטרפו מאדים וכו' כל הסיפור לעיל? ואז גם כאשר הנמוך לא פעל בעליון יש בעיות?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל