לתרומות לחץ כאן

אבדה במקום שיש מצלמות

שאלה:

בס"ד
נפל פיתא בבירא
היות כהיום יש מצלימים כמעט בכל אתר של רבים א"כ לא שייך יאוש ואינו בכלל אבידה רק צריך לידע עד כמה זמן צריך להפסיד
למשל : אם אחד השאיר איזה חפץ בחנות או מוסד וכדו' יכול לילך לבהע"ב לחייבו להביט על התמונות של המצלמת כיון שהחפץ מונח אצלו (עכ"פ היה וודאי אצלו ברגע קודם שנעלם והוא מחזיק אצלו דבר שאינו שלו כמעט בתורת גניבה רק צריך לברר עד היכן ובאיזה אופן חייב

תשובה:

שלום וברכה,

גם כיום שיש מצלמות שייך ייאוש באבדה, מאחר ופעמים רבות קשה להגיע לבעל המצלמות ולבקש שיפתח את המצלמות ולא כולם מסכימים לדבר. וגם לא תמיד מצליחים לאתר את המוצא על ידי המצלמות. ונכון שאם יש אפשרות לראות במצלמות אז המאבד לא מתייאש, אבל זה רק אם יש אפשרות למאבד להגיע למצלמות ורק במקומות שיהיה ניתן לאתר את המוצא על ידי המצלמות.

יתכן שהדבר גם תלוי בשוויה של האבידה, אם היא אכן שווה הון רב לכאורה אם יתאמץ ויהי מוכן לשלם על כך גם כסף, יוכל להגיע למצלמות בסופו של דבר, ואם כן יתכן שאי אפשר לומר באופן זה שיש יאוש כי אכן אדם סומך על המצלמה, מה שבימים עברו לא היה לו. אך באבדה שלא שווה הרבה לא ברור שאכן יעשה מאמצים רבים כ"כ כדי להגיע לתמונות הללו, ובאופן זה הוא מתייאש.

ואם מדובר באבדה שהונחה ונשכחה בלאו הכי אין יאוש כיון שמקום הוה סימן וגם ללא המצלמות חייב המוצא להכריז.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לפי הלכה אם ניתן להבחין במצלמות, חייב בעל המצלמות לפתוח את המצלמות כדי לאתר את הגנב או לאתר את האבדה, וכמבואר בשו"ע סימן טז ס"ד שאם טוען שיש לו זכות בשטרות שיש בידו חייב להראותן לבית דין כדי שיבררו אם יש בהם זכות לחברו. אבל לא תמיד יש אפשרות לכפות על בעל המצלמות לפתוח את המצלמות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל