לתרומות לחץ כאן

שימוש בחומר שאולי ישוחזר במבחן

שאלה:

שלום כבוד הרב
יש לי היום בוחן בקורס מסויים. יש לי חברה שעשתה את אותו הקורס בשנה שעברה ויש לי את השאלות של הבוחן שלה. האם מותר לי להסתכל בשאלות והתשובות? יכול להיות שהמרצה תשחזר את השאלות ואלו השאלות בדיוק שיופיעו לי בבוחן. האם זו מרמה?
אם התשובה היא שמותר – יכול להיות שיהיה סעיף בבוחן שצריך לסמן שאני עושה את הבוחן רק עם חומר סגור ושלא ראיתי שאלות אלה בשום מקום ולהתחייב לא להיעזר בשום גורם במהלך הבוחן.
אם יהיה סעיף כזה מה עליי לסמן? יכול להיות שיפסלו לי את הבוחן בגלל זה..
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

הנוהל בכל מערכת מבחנים שמשנים את המבחנים בכל פעם כיון שהבחנים הקודמים קיימים ועוברים מאחד לשני. ולכן מותר לקחת שאלון של שנה שעברה ולשנן את החומר או לבדוק את הידע. ולכן זה לא נחשב לגנבת דעת להסתכל בשאלות של פעמים עברו. ולמשל במבחנים של הרבנות הראשית יצאו ספרים עבי קרס שצוברים את כל השאלות שהיו במהלך השנים כדי שהלומדים ישננו את החומר ויגיעו מוכנים עם מגוון רב שאלות ותשובות.

יתכן ויהיו שאלות כה זהות לשאלות של שנה שעברה, אבל כיון שהנוהל שתלמידים עוברים על השאלות של שנים עברו כדי לקבל אינדיקציה איך נערכים המבחנים ולהגיע יותר מוכנים, אין בזה איסור גנבת דעת.

איסור גנבת דעת חל כאשר התלמיד מסתכל במבחן של השנה הנוכחית או שמעתיק מהחומר בעת המבחן, או שנעזר בחבר וכדו'.

בהצלחה במבחן!!!

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. מותר לך להצהיר שלא העתקת מהחומר ולא נעזרת בעת המבחן. אבל אם יבקשו הצהרה שלא ראית את השאלות לפני המבחן לא תוכלי להצהיר על כך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל