לתרומות לחץ כאן

התפילה משעממת אותי!

שאלה:

שלום הרב
אנחנו לומדות באולפנה וכל בוקר מחייבים אותנו להתפלל שחרית , אנחנו לפחות לא חושבות שזה נכון .
אני מאמינה שתפילה צריכה לבוא ממקום אמיתי אחרת אין לה באמת משמעות .
הבעיה נובעת מזה שאני באמת לא מבינה מה אני אומרת ברוב מהתפילה חוץ מכמה חלקים בודדים .
השאלה שלי היא האם יש משמעות אמיתית לתפילה אם אני בכלל לא מבינה מה אני אומרת ? האם זה נכון להמשיך פשוט לקרוא מילים בלי כוונה אמיתית?

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את שאלתך מאוד בצער… שכן צריך לדעת שהתפילה היא בעצם רגע מדהים מאין כמותו, בו האדם עומד לפני ה' ופשוט משוחח איתו! מספר לו את כאביו, את מאוויו חלומותיו, צרכיו, את צרכי האומה, מתפלל לגאולה, משבח ומודה על העבר ועל ההווה.

חשוב להבין, שבשונה מכל ברכה ותפילה שאנחנו אומרים במשך היום, שהיא דבר נפלא, שבח לה', חיזוק האמונה וכו' והוא מאזין ושומע וכו', בתפילת שמונה עשרה יש משהו מיוחד הרבה יותר, זו ממש התוועדות אינטימית בין האדם לבוראו! זה לא שאנחנו אומרים והוא במקביל שומע ורואה במעשינו, אלא אנחנו פשוט מדברים איתו… השכינה עומדת כנגד המתפלל עד שיש איסור לעבור בתוך ד' אמותיו של המתפלל בגלל ענין מיוחד זה.

הבעיה היא בכך שאנחנו מתרגלים, אבל החכמה היא להלחם בהרגל! להבין את גודל המעמד! לא לוותר עליו! ההיפך הוא הנכון!

זאת ועוד. צריך לדעת בכל החיים היהודיים שלנו, שמלבד הענין המיוחד של ההתנדבות, של העשייה מתוך רצון אמונה ודבקות, יש לנו גם חובה בלתי מתפשרת לקיים את כל המצוות, קיום המצוות הוא זכות גדולה אבל גם חובה של ממש. ולכן אין מקום בכלל לחשיבה שאומרת זה לא נראה לי, או לזה אני לא מתחברת, זה כלל לא רלבנטי… בורא עולם בחר בנו וציוה אותנו ואנחנו לא רק בניו אלא גם עבדיו!

צריך לשמוח ביחס המיוחד הזה, בשליחות הנעלית הזו, אבל להבין ששליחות היא לא רק כבוד או יוקרה או אפילו זכות רוחנית בעלמא, אלא היא גם חובה.

אנחנו מצווים בתפילת שחרית, ואין מקום להבטל מקיומה של חובה זו.

בנוגע לכך שאת לא מבינה חלקים בתפילה, נראה שאם תאמרי במתינות תראי שאת מבינה כמעט הכל! הבעיה היא כאשר אנחנו ממלמלים והראש נמצא במקום אחר.. כמו כן את צודקת, כיון שהתפילה כה חשובה כדאי לנו מאוד לייחד זמן ללמוד אותה! את פירושה את ענינה ומהותה, להקדיש לכך זמן ולדעת שזו תמצית החיים להיות מחובר לבורא עולם! זה דבר ששווה להשקיע בו!

שנזכה שכל תפילותינו יתקבלו לטובה ולברכה, שנזכה להתחדש כל יום ולחדש בהן, להתרומם ולרומם את סביבתינו ולהיות בנים אהובים לבורא עולם! 

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל