לתרומות לחץ כאן

כלים שבישלו בהם ירקות שלא הופרשו מהם תרומות ומעשרות

שאלה:

שלום כבוד הרב יש לי שאלה
אח שלי מחמיר באכילת דברים שהם שמיטה לחומרא ויש לנו בבית פח שבעיקרון אין לו כל כך שימוש לבנתיים ,והחנות היחידה שנמצאת אצלנו בתוך העיר שמוכרת דבר כזה מוכרת פירות שהם שביעית
השאלה לאחר שכבר קנינו את הפירות הללו האם הקליפות שלהם צריכות לשבת בפח 3 ימים עד שיתעפשו ורק אז יהיה אפשר לזרוק אותם או שאפשר לזרוק אותם על המקום?

ואם נייחד את הפח הזה רק השנה שיהיה מיועד לפירות שביעית האם יהיה בעיה להשתמש בפח הזה לאחר שנת שמיטה לשימושים אחרים כמו שאומרים שאם יש פח שהשתמשו בו כמתקן גניזה אין להשתמש בו אחר כך לשימוש אחר

ומחילה הרב אם זה לא מפריע עוד שאלה אם יש לנו חנות סופר ליד הבית שאין לה הכשר ואפילו היתר מכירה אין להם [כך אברך אחד אמר לי] וגם פורסם ברבנות הראשית בעיר שלנו שהסירו להם את הכשרות
אם בישלו בסיר ירקות של אותה חנות שאמרו לי שאין להם אפילו היתר מכירה לגבי הפירות והירקות שלהם,האם יש בעיה להשתמש בסיר ללא הגעלה או שמספיק לחכות 24 שעות כי עקרונית הם לא מפרישים תרומות ומעשרות גם וכו' האם יכול להיות בזה בעיה?

תשובה:

שלום וברכה

1. אם יש לכם קליפות שביעית שאתם שמים בפח שביעית, אין לרוקן אותם מהפח הזה עד שיתעפשו. כמו כן יש לשים כל יום את השאריות בשקית נפרדת בתוך הפח הזה, כי אחרת זהע גורם שירקיבו מהר בגלל השאריות של יום האתמול.

2. אין שום קדושה בפח הזה.

3. ירקות שלא הופרשו מהם תרומות ומעשרות אכן אוסרות את הכלי והוא טעון הגעלה, אמנם אם יש לכם עדיין מירקות אלו ואתם יכולים להפריש מהם, אם זה עדיין בתוך 24 שעות שהטעם בכלי אינו פגום, ניתן להפריש מהם ולכוון שההפרשה תחול גם על מה שבלוע בכלי ואז אין כל פסול בכלי והוא אינו טעון הכשרה. אם כבר עבר 24 שעות זה כבר לא יועיל.

מקורות:

ראה שו”ת מנחת שלמה ח”א סי’ נד אות ד, וסב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אפשר להגעיל גם בבית עם הגז, הכי טוב בתוך סיר גדול יותר, ואם אי אפשר, יש למלא את הסיר עד שפתו וכשהוא מבעבע להכניס בפנים משהו שהמים יגלשו לצדדים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל