לתרומות לחץ כאן

סדר תיקון כרת

שלום.נאמר לי שיש לי דין כרת.אפשר בתשלום נורמלי שיתפללו עלי? ככה אמר לי נתנאל הכהן ודורש סכום גדול.שנה ויותר אני לא עובד.תודה

תשובה:

שלום רב

מי שרוצה לעשות תיקון כרת עושה זאת בעצמו, לא הבנתי מה קשור כאן כסף לענין ואינני יודע מי הוא זה נתנאל הכהן שמתפרנס מהענין. העיקר הוא לא התיקון אלא התשובה והחרטה והקבלה לעתיד.

הסדר הבסיסי של תיקון כרת נתקן על ידי מרן החיד”א בספרו עבודת הקודש קונטרס יוסף בסדר (סימן ב), ונדפס בשם “אורח חיים”. בתיקון זה ערים כל הלילה, בלימוד ללא אכילה, רק בשתיה, ותיכף אחר ערבית ילמד הסדר כדלהלן: א. מסכת כריתות כולה. ב. מסכתות שראשי התיבות שלהם ‘חיים’: חולין, יומא, ידים, מקואות. ג. כמו כן רמב”ם הלכות שגגות י”א פרקים הראשונים. ד. אדרא רבא וזוטא. ה. תיקון חצות. ו. ספר התהלים. ובאם חס ושלום יש איזה צרה בעיר, יאמרו צ”א פעמים ויהי נעם, וי”ב פעמים יענך. ז. ובעשי”ת ילמדו הל’ תשובה מהרמב”ם וראשית חכמה שער הקדושה.  לאחר מכן, יאמרו תפילה שתיקן מרן החיד”א בה מבקשים מהקב”ה רחמים וסליחה, ושאם ח”ו נגזר על אחד ממנו או מבני בתינו כרת, יהא חשוב צערנו שנצטערנו הלילה הזה במיעוט אכילה וקמטנו שינה מעינינו לקרוע גזר דיננו. מי שלא יכול ללמוד כסדר הנ"ל ילמד משהו אחר קל יותר, העיקר שילמד כל הלילה ברציפות.

על סדר הנ"ל באו גדולי המקובלים שבדורות עברו, גרעו ממנו ו/או הוסיפו עליו. [ויש שהעירו על זה שאין ללמוד משניות בלילה]. אולם עיקר הדבר הוא לימוד תורה בחבורה לילה שלם, מן השקיעה ועד הזריחה.

וראה בספר צוואה מחיים לרבינו חיים פלאג’י זיע”א (אות סד, דף כה ע”ב) שהעיד כי היה עורך תיקון כרת בליל יום שישי ובמוצאי שבת, והגביר בכור רפאל הלוי היה נותן מעות להזמין ת”ח לעשות תיקון כרת בלילות מוצאי שבת מאלול עד יום הכפורים, ובערב יום הכפורים היה בא לשלם להם. ע”ש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל