לתרומות לחץ כאן

מעשר לאמא

שאלה:

שלום לכם

אמא שלי מקבלת קצבת נכות מביטוח לאומי בגלל כל מיני מחלות שיש לה יש לה פטור ממיסים כלומר היא לא משלמת מיסים יש לה הנחה בתשלומי המים והחשמל חשוב לציין גם שאני משלם לאמא שלי את תשלומי המים והחשמל שלה מכספי האישי ואין לה פנסיה כי היא לא עבדה הרבה בחייה לרוב היא הייתה עקרת בית רציתי לשאול אתכם האם אני מקיים מצוות מעשר כאשר אני נותן לאמא שלי עשירית מההכנסות החודשיות שלי?

תודה

תשובה:

בהחלט, בצדקה לקרובי משפחה מקיימים את המצוה באופן הכי מעולה. תן לה כמה שאתה יכול וה' יצליח דרכך.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. דרך אגב אני כבר כמה חודשים מקבל קצבת נכות 3700 שקלים בגלל הocd שיש לי(האובססיה לנשים מסויימות שהכרתי מה שאמרתי לכם פעם)מתוך 3700 שקלים אני נותן לאמא שלי 600 שקלים שזה המקסימום שאני יכול להוציא מהכרטיס כספומט שלי כלומר אני נותן לאמא שלי יותר מעשירית מההכנסות החודשיות שלי אם הייתי נותן לה 740 שקלים זה היה חומש כלומר עשרים אחוז מההכנסות החודשיות שלי ולא עשירית מההכנסות החודשיות שלי פעם כשעבדתי נתתי לאמא שלי מעשר פעמיים מעשר אחד מהקצבת נכות ומעשר אחד מהמשכורת החודשית שלי כלומר 1200 שקלים(כל פעם אני מוציא 600 שקלים מהכספומט כי זה מה שאני יכול להוציא מקסימום מהכרטיס כספומט שלי)

  2. אבל עכשיו אני לא עובד אז אני לא יכול לקיים מצוות מעשר פעמיים אני יכול לקיים מצוות מעשר רק פעם אחת כשאני אחזור לעבוד אני אקיים מצוות מעשר פעמיים כמו שעשיתי פעם

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל