שאלה:
זכורני שבמש"ב כתוב שיש מצוה לעשות סעודה על הפת בחו"מ סוכות אחד ביום ואחד בלילה. שאלתי היא, האם גם בחו"מ פסח יש כזה עניין.
תודה. (אם אפשר מקורות. בברכה)
תשובה:
במשנה ברורה סי' תק"ל ס"ק א הביא שלכתחילה יש לאכול פת בחול המועד אחת ביום ואחת בלילה, אין לזה קשר עם חג הסוכות דוקא. המשנה ברורה נוקט זאת כהידור, על פי הבית יוסף קפח, ז שאין חיוב אכילת פת בחול המועד ומי ששכח יעלה ויבוא בסעודה אינו חוזר, אמנם בביאור הגר"א שם ס"ק טו הביא דעת החולקים וסוברים שהוא חיוב ממש וצריך לחזור. לכתחילה ודאי ראוי לקיים דברי המשנה ברורה אלו.
האם מדובר רק בפת או שמא גם בבשר ויין?
זה נושא של פת, בשר ויין זה עוד נושא, רהיטת הפוסקים שצריך כל יום, וראה בזה אריכות דברים בס' מעדני אשר – חול המועד סי' ג-ד.
יישרכח. ברשות הרבנים עוד 3 שאלות בקשר לזה. האם הבשר והיין גם צריך כל יום וכל לילה או שבזה מספיק כל יום בלבד? האם צריך בשר או שעוף גם טוב? והאם זה צריך להיות בתוך סעודת פת או שניתן למשל לאכול ארוחת בוקר פת שחרית חלבי ובצהריים את הבשר והיין בלי ליטול ידיים שוב?
רק יום, עיקר דין שמחה הוא ביום.
נהגו להסתפק בעוף.
הרי בפת אין חיוב וזה רק לכתחילה, כך שודאי אין קשר בין הנושאים.
האם צריך כזית בשר ורביעית יין? או גם בפחות מכך אפשר להסתפק
בפשטות צריך מינימום שיעור זה.
השאר תגובה