שאלה:
2 שאלות:
שאלה ראשונה:
האם ספר תנ"ך עם שמות משמות השם יתברך שאסור למחוק,
-שהדפיסו במדפסת-בבית-דפוס,
-כן-אסור במחיקה ?
-למרות שלבטח לא-ניתנה שם כל-כוונה בשמות השם יתברך.
-במקרה הטוב ביותר נתנו שם הכוונות הכלליות: "לשם קיום מצוות הוראת התורה,
ולשם קיום מצוות לימוד התורה",
ו"לשם יחוד קב"ה ושכינתה ביחוד שלם
בשם כל ישראל."
-אבל סיכוי סביר שגם זה לא הכווינו.
-האם כן-מותר-למחוק ?
שאלה שניה:
אם מצאתי ספר תנ"ך-יהודי [.לא-נוצרי.],
שמישהו רשם שם הערות-שיקריות [.הפך-האמת.],
-עם עט-שחור.
-מה מקיימים עם ספר תנ"ך כזה ?
לעבור הערה הערה ולמחוק עם עט-שחור
-לוקח מלא זמן.
-למחוק את הערות עם טוש-ארטלין-שחור
-זה לוקח משמעותית/הרבה-פחות-זמן,
-אבל אז אני עלול למחוק גם טקסט שנמצא בצד השני של הדף,
-כי צבע טוש-הארטלין-השחור עובר צד,
-ובצד השני עלול להיות רשום שם משמות השם יתברך שאסור למחוק.
-האם חובה למחוק עם עט-שחור בלבד ?
-או שקיים מקום להתיר למחוק עם טוש-ארטלין-שחור, -למרות שבהחלט עלולות להיות מחיקות-לא-רצויות מהצד השני של הדף ?
תודה,
תשובה:
שלום וברכה
גם שם שנכתב בדפוס חייב גניזה.
את הספר אם ההערות השקריות יש לגנוז בלי לקרוא בו, ולא להחזיק בבית.
אין חשש שמישהו אחר ימצא ויוציא מהגניזה?
ישימו עמוק…
השאר תגובה