שאלה:
האים אסור לקרא שתי מקרא ואחד תרגום של ״אחרי מות ״ בשבוע הזות היות ששבת הבא הוא יום טוב
האים זה ממש אסור או יש צד להתיר
תודה מראש וחג שמח
תשובה:
שלום רב
יש אומרים שקריאת שנים מקרא זמנה רק בשבוע בו יקראו אותה פרשה בתורה, לכן עדיין לא הגיע זמן קריאת שנים מקרא של פרשת אחרי מות. ויש מקילים לקרוא כבר השבוע.
מקורות:
ראה קנה בושם ח”א סי’ טו. דעת המקילים, ראה שו”ת שבט הלוי ח”י סי’ עח וחוט שני ח”ד סי’ פז.
לשיטה א’ שהוזכר בתשובה, האם אפשר ללמוד את זה לפני או בשביעי של פסח או שזמנה רק לאחר החג – שבת אסרו-חג?
אפשר ממנחה של יום טוב ראשון -שב"ק.
שלום. לא עיינתי במקורות שציינתם אך רק שאלה – למה אי אפשר לדמות זאת למה שכתב המשנה ברורה בסימן רפ"ה שברגע שהציבור קוראים הפרשה ניתן לקרוא שמו"ת (כמו מנחה של שבת), אז אם כן כבר ממנחה של שבת הגדול ניתן לכאורה יהיה לקרוא שמו"ת לפרשת אחרי מות כי הציבור קוראים את הפרשה כבר מאותו הזמן.
תודה ומועדים לשמחה
זה בדיוק הדיון, האם הכלל הזה תקף גם כאשר הקריאה הזו אינה מתייחסת לשבת הקרובה.
השאר תגובה