לתרומות לחץ כאן

דיי'ר שהזמין מדביר על חשבונו

שאלה:

שלו' לכבוד הרב,

אחד מדיי'רי הבנין הזמין לפני מספר חודשים מדביר מזיקים, על חשבונו, להדברת מזיקים המצויי'ם בארץ מתחת לארץ ובאוויר של הבנין, זאת ומאחר שהאחראי על קופת וועד הבנין אמר לו שהוא רוצה קודם לפנות למועצה בכדי לבקשם שהם ישלמו את מחיר המדביר, ולאור זאת שלא יצא הדבר לפועל, הדיי'ר הנ"ל הזמין על חשבונו את המדביר ולא לקח החזר מקופת הוועד אלא מטוב לבו עשה את זה לטובת שאר הדיי'רים.

היום, ניגש אלי הדיי'ר הנ"ל וביקש להודעני שהוא הזמין מדביר שאי"ה יבוא מחר לבצע שוב הדברה בבנין, אך גם הפעם נראה שיצטרך לעשות זאת על חשבונו, אמנם הפעם הוא אמר שכאשר יצטרך לתת את חלקו בהוצאות הבנין החודשיות לקופת הועד הוא יקזז את מחיר המדביר מהסכום.

השאלה אם בוחנים ואומרים שהזמנת מדביר לבנין על ידי דיי'ר זה יש לה דין "יורד לשדה חברו העשויה ליטע" או הדומה לזה? או שמא אם דיי'רי הבנין לא מפריע להם כל כך המצאות המזיקים הנ"ל בסביבתם ומוכנים לחיות כך, זה דבר שלא נחשב שמוצאים עליו כספי הוועד ועל היחיד לקבל זאת?

בברכה,

תשובה:

שלום וברכה,

אם אכן מדובר בהפרעה של מזיקים שמקובל להביא מדביר, מותר לדייר להזמין מדביר על חשבון וועד הבית או לקזז את ההוצאות מהתשלום שצריך לשלם לוועד הבית. אם לא מדובר בהפרעה אמתית ואנשים אחרים לא היו מזמינים הדברה, הדייר צריך לשלם מעצמו על ההדברה.

מודדים את ההפרעה לא לפי דיירי הבניין שלכם אלא לפי הרגילות באותו מקום, אם בני אדם רגילים היו מזמינים מדביר יכול הדייר להזמין מדביר על חשבון ועד הבית.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל