לתרומות לחץ כאן

הנחה מתוך לחץ בגין טעות בהזמנה

שאלה:

‏אני מוכרת מטבחים מכרתי מטבח ללקוח כאשר הוא בחר דגם מסוים לאחר שבוע לפני שהתחלנו לייצר הוא החליף דגם הכוונה לגוון
במפעל נוצר כנראה בלבול והם סיפקו את הדגם הקודם. כאשר התבצעה ההתקנה בבית של הלקוח הוא ראה שהגוון‏ שונה ושהוא קיבל אצ הדגם הראשון שבחר אני חייבת לציין ששתי גוונים מאוד קרובים בגוון וכמעט שאי אפשר להבחין.
‏הלקוח התקשר אליי בשיא הלחץ ועצבים והתחיל לקלל ולצעוק ולאיים שניקח את הכל בחזרה מאחר ויש בזה הפסד מאוד גדול הסכמנו להוריד לו סכום של 4000 שקל על מנת שייקח את מה שכבר סופק כמובן שזה היה כדי להרגיע אותו ‏בידיעה שאני מבינה שלקוח בכוונה מכניס אותי ללחץ בהתנהגות שלו על מנת שאני אוריד לו סכום מאוד נכבד יש לציין שהעסקה הזאת גרמה לי נזקים כלכליים הייתה לי שיחה עם הלקוח לאחר ההתקנה כמובן שהוא היה מרוצה הוא סיפר לי שהוא פחד מאשתו אבל הוא מאוד אוהב את הצבע והמטבח יצא מהמם ביקשתי ממנו שלא יוריד את סכום של 4000₪ ‏מאחר והמטבח יצא כמו שהוא רוצה וגם הצבע יצא מושלם וביקשתי לשקול את זה ואמרתי לו שאני לא מוכנה לוותר ולהוריד את הכסף הזה מהאוכל של הילדים שלי ‏ושאני מרגישה שהוא הפיל עליי באותו רגע לחץ שהוא רוצה לבטל את הכל .יש לציין שלאורך כל ההתקנה וגם לאחריה ומאוד דיקדק והפריע למהלך העבודה אבל בסוף קיבל בדיוק ומעבר למה שהוא היה אמור לקבל.
מבקשת לדעת מה הדין.

תשובה:

שלום וברכה,

ההנחה שהצעת ללקוח קיימת ולכן אם הלקוח לא מוכן לשלם את ה4,000 ש"ח לא ניתן לחייב אותו בכך. 

בהצלחה. 

מקורות:

המחילה שנעשתה קיימת למרות שהלקוח לא דיבר כהוגן וצעק… אך מאחר ולפי הלכה יש זכות לקונה לבטל את העסקה כשהיה שינו מההזמנה כמבואר בשו"ע סימן רלג סעיף א, וכיון שיש לו זכות לבטל היה משתלם למוכר להתפשר על 4,000 ש"ח ולקיים את ההזמנה. ולכן לא נחשב למחילה מתוך כפייה, ואין דינו כתליוהו ויהיב [מחילה דינה כמתנה] שהמחילה בטילה (שו"ע סימן רה). אלא דינו כפשרה של שניים שהפשרה קיימת.

מותר לך לומר ללקוח שאת לא מעוניינת לעשות לו הנחה, והלקוח יחליט אם מעוניין לשלם מחיר מלא או קרוב ללמחיר מלא. אל אם הלקוח יתעקש על ההנחה שדוברה מראש [4,000 ש"ח] לא יהיה ניתן לכפות עליו ולבטל את ההנחה. 

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל