לתרומות לחץ כאן

הכשרת מיקרוגל טרף

שאלה:

שלום, קראתי שאם משתמשים באופן קבוע במיקרוגל לחימום מאכלים טרפים, קשה להקל בדבר ואין להכשיר את המיקרוגל על ידי חימום קערת מים.
יש לנו בבית מיקרוגל שהשתמשנו בו לחימום מאכלים חלביים ואז בשריים באופן קבוע לתקופה ארוכה (ובכשרות רבנות שבה אנחנו כבר לא משתמשים) כי לא ידענו דאז שצריך להפריד.
חשוב לנו לשמור על בית מהדרין ולא להקל.
האם ניתן להכשיר את המיקרו או שעדיף למסור אותו?
(קנינו צלחת חדשה למיקרו כי אנחנו אשכנזים ולא מגעילים זכוכית)

תשובה:

תנקו היטב בחומרים פוגמים, ואז תמתינו 24 שעות שזה כבר לאבן יומו, ואז אפשר לסמוך על ההכשרה גם במקרה שלכם, כדלהלן:

תכניסו לתוכו כוס או צלחת מלאים מים לא מכוסה בניילון! ולהפעילו זמן ממושך עד שיצטברו בתוכו אדים רבים כבדים. ואז הוא שוב כשר לשימוש המיועד לו. אפשר לעשות זאת עם הצלחת הישנה [אלא שאם רוצים להשתמש בה הלאה יש להגעילה ממש, אתם החמרתם יותר והחלפתם וזה ודאי טוב].

מקורות:

על מקורות ההיתר של הכשרה באדים, ראה שבות יצחק פרק ו בשם הגרי”ש אלישיב, וראה אהל יעקב סי’ קח הערה כו שכך היה מורה הגר”מ פיינשטין, ושכך הורה הגר”י בלסקי זצ”ל, אלא שהורה שהכשרה זו אין לסמוך עליה לענין פסח אלא לענין בשר בחלב בלבד. וראה עוד מאמר נרחב בענין זה בקובץ אור ישראל מאנסי חלק נד, בכל המקורות של הגעלה בזיעה, והביא גם כן מדעת הגרי”ש אלישיב שהקל בזה הלכה למעשה. וראה עוד בס’ הגעלת כלים לרב צבי כהן פרק י סעי’ ד שהביא מקורות נוספים בדין זה. וכן הובא בס’ מערכת השולחן עמ’ שנא בשם הגר”ש וואזנר.

הצטרף לדיון

4 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל