לתרומות לחץ כאן

צניעות ילדים

שאלה:

יש לי ילד בן 8 ואני שם לב שהוא הרבה נוגע בעצמו במקום לא צנוע כאשר הוא שוכב במיטה. ברור לי שהוא עושה זאת במודע ולא דמיינתי.

אמנם קראתי קצת על התופעה ונוכחתי לדעת שהיא נחשבת נורמלית אך כמובן אנחנו יהודים יראי שמים ולא מעודדים תופעה מעין זו. האם להעיר לו ואיך, או שמע לדאוג שהתופעה לא נורמלית ולהתייעץ מה לעשות?

תשובה:

אין צורך להתייחס בכלל. אין לו בזה כל כוונה למה שאת חושב, המקום רגיש מטבע הדברים, גם לפעמים זה בא מחיכוך או זיעה, והוא עושה זאת. זה לא יביא אותו לשום דבר שלילי ויחלוף עם הזמן. מבחינה נימוסית במידה והו8א עושה זאת בפני זרים וכדומה, ניתן לומר לו שזה לא יפה. כמו שאתה מעיר לו אם הוא מחטט באף וכדומה…

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה אבל אני מדבר גם על מקרים שהיו שנכנסתי לחדר והוא היה מכוסה בסמיכה עם הידיים למטה ומיד כשנכנסתי הוציא אותם, כלומר הוא עושה את המעשה במודע (למרות שברור לי שזה לא בא מכיוון של יצר ממש, כוונתי לומר שזה לאו דווקא חיכוך זיעה וכד'), עדיין אין להתייחס?

  2. אין להתייחס, ילדים יש להם חיישנים והוא כבר יודע שאתה לא אוהב את זה לכן הפסיק, אבל זה לא קשור ליצר הרע וככל שלא תכניס לו רעיונות ותסביכים בראש הוא יגדל יותר בריא ורגוע. גם אם הוא היה אוכל את העוף בידים והיית נכנס הוא מיד היה לוקח סכין ומזלג…

  3. אין לו יצר והוא לא מבין שום דבר, הוא קלט שזה משהו כזה של בחינת "מים גנובים ימתקו", הוא בעצמו לא יודע למה… לכן צריך לכתחילה שלא ירגיש כך וממילא לא יעסוק בזה… אומרים באדישות: עזוב זזה לא צנוע. וזהו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל