לתרומות לחץ כאן

ספק על ימי עבודה

שאלה:

שלו' לכבוד הרב,

נגשתי לקבל חתימה על יומן השעות ממי ששלחו אותי מהמשרד אליו לעזרתו על מספר ימי העבודה, ולהשיב את היומן חתום למשרד. באתי לשם כאשר זכרתי שברישום שרשמתי אצלנו בבית מספר ימי העבודה היו 5 פעמים וכך אמרתי לו, אך להפתעתי רעיי'תו שעושה עבורו גם היא רישום ימי העבודה בלוח השנה טענה שהיו 4 פעמים, אמרתי שאבדוק שוב בבית ואכן אצלי מופיע 5 פעמים. (עלי לחשוד את עצמי ש"חלמתי" ורשמתי טעות אצלי? ומאידך גיסא גם יכול להיות שמצידם בלי כוונה היתה טעות) מה בבקשה כבוד הרב עושים במצב כזה?
בברכה,

תשובה:

שלום וברכה,

אם אתה מקפיד לכתוב בבית שלך את מספר ימי עבודה, אתה יכול לסמוך על מה שכתוב אצלך ואין צורך לחשוש. אם אתה לא תמיד רושם אצלך, והרישום שלך הוא לא מדויק אין לסמוך על הרשימות שלך.

בהצלחה.

מקורות:

שולחן ערוך חושן משפט הלכות טוען ונטען סימן צא

סעיף ה

"יש לדון על פי פנקס של אדם שרגיל לכתוב בו ענייניו, ואפילו להוציא מיתומים הקטנים, היכא דיש רגלים לדבר שמה שכתוב  בפנקס הוא אמת". 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה הרב. אם באמת נותר הספק, האם יש אפשרות לפי ההלכה לשטוח את הספק בפני עובד/עובדי המשרד שאני מולם ואם יוחלט לתת לי כפי מספר הימים שרשומים אצלי יהיה מותר לי לקבל זאת, או שמא דבר זה לא בסמכותם אלא בדרג הגבוה מהם ואין לי לפעול כך?

  2. לפי התיאור בשאלה אתה לא צריך לחשוש ומותר לך לקבל לפי מה שרשום אצלך. ואם אתה בכל אופן חושש מותר לך לשטוח את הספק בפני עובדי המשרד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל