לתרומות לחץ כאן

תביעה נגד מתפלל גזל ועוגמת נפש

שאלה:

רשע הוריד מזגנים ל 21 והעלים את השלטים ומתפללים צעקו שאני מקפיא אותם וכל הסברי שמישהו הוריד והעלים את השלטים פרחו באוויר וקיבלתי חשבון של כמעט 1200 ש"ח .כל תחנוני לקבל את השלטים לא עזרו והרגשתי שאני מתפוצץ וברחתי מבית הכנסת כחודשיים עד ששלחו הודעה שהמניין מתפרק ואותו גזלן משתלט. הבריח אנשים מבית הכנסת.רשמתי לא להדליק תאורה חיצונית והיה מדליק וגרם לגזל .שבת אחרונה אדם שיש לו אזכרה הגיע ואמרתי לו לקרוא מהודו והגזלן צועק למישהו לקרוא.אמרתי לולא להתערב ושיש למתפלל חיוב והתחיל לצעוק לי מי אתה אתה אפס וצעק במשך דקות יש לו בעייה נפשית.אני רוצה לתבוע אותו על גזל ועל עוגמת נפש בסך לפחות 10,000 ש"ח ולסלקו לחלוטין מבית הכנסת.
כבר זרקו אותו מבית כנסת אחר ובא אלינו .נאלצתי להשאר עד שעה 04:00 לפנות בוקר לחפש את השלטים ולבסוף קניתי מצלמה נסתרת עד שתפסתי אותו.לקחתי את השלטים למשטרה ואמרו לבוא בבוקר כדי לקחת טביעות אצבעות ובטיפשותי ריחמתי עליו ולא רציתי שיפתחו תיק.אם לבית הדין אין סמכות להורות על סילוקו אצטרך לעשות זאת דרך בית משפט.הקורא בתורה רצה לברוח בגללו ואדם אחר מסרב לחזור להתפלל איתנו.

תשובה:

שלום וברכה,

בכל תביעה פלילית מותר לפנות למשטרה. בתביעה אזרחית יש לפנות לבית דין רבני ואסור לפנות לערכאות. ולכן אם מדובר באדם פלילי שגונב רכוש של בית כנסת וצועק ומבייש מותר לפנות למשטרה. אם מדובר בויכוח בין הגבאים יש לפנות לבית דין והם יחליטו איך לפעול.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל