לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

בר מצווה של לא יהודי

הרב יהושע אלט

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חנם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

בר מצווה של לא יהודי

 

מתי גוי הופך לבר מצווה? זו אולי נשמע כמו שאלה מוזרה, אבל יש לה השלכות מעשיות. גויים מחויבים בקיום שבע מצוות בני נח (סנהדרין נו). האם ההתחייבויות הללו מתחילות בגיל 13, הגיל שבו יהודי הופך לבר מצווה?

 

החתם סופר (שו"ת חתם סופר, יו"ד, סימן שיז) כותב שיהודי שנעשה בר מצווה בגיל 13 לפי הרא"ש הוא הלכה למשה מסיני (שו"ת הרא"ש, טז). הרמב"ם מספר לנו ששיעורים, מספרים, ניתנו רק ליהודים. לפיכך, קטן לא יהודי (מתחת לגיל 13), המגיע לשלב בר דעות (בגרות אינטלקטואלית), יהיה חייב בשבע מצוות בני נח (מנחת חינוך, קצ).

זה ייראה בעייתי כי הגמרא (סנהדרין נט.) אומרת שאין שום דבר שאסור לגוי שמותר ליהודי. האם קטן שהוא יהודי יהיה אחראי על שבע מצוות בני נח שכן אין דבר שאסור לגוי ומותר ליהודי? שאלה זו נענית בדעת אחרונים רבים שיהודי שהוא קטן חייב בשבע מצוות בני נח.

Author of Three Books

 
Listen to the short Fascinating Insights Podcast at https://jewishpodcasts.fm/fascinating-insights

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *