שאלה:
כל החילוקים בנושא . רבים כל שיהיו , רציתי לשאול בכל מקרה שסומכים בו על ספרים עם כריכה שהוי כיסוי אחד לחלק מהפוסקים . האם דברי תורה כגון עלוני שבת עם שם השם . ועוד כתבים כאלה ואחרים שאינם בעלי כריכה. כאן הדין הרי יהיה שונה ? או שישנה הגדרה מהוא כתב קודש שצריך 2 כיסויים לטובת תשמיש .
תודה לרב
תשובה:
אין ספק שגם עלונים תורניים נחשבים ספרי קודש לענין זה וצריכים שני כיסויים. יצויין כי גם כריכת ספר, המשנה ברורה בסי' מ ס"ק ד מחמיר בה שאינה נחשבת כיסוי כלל, אף כי הברכי יוסף בסי' קנד מיקל בדבר בשם הר"י בן הרא"ש.