לתרומות לחץ כאן

הכשלת חילוני בייחוד

שאלה:

שלום רב,
אני עובד במשמרות במשרד, בהן עובד איתי עובד או עובדת מלבדי.
אני משתדל להימנע מלעבוד במשמרות בהן אני משובץ עם עובדת, על ידי התחלפות במשמרת עם עובד אחר. ברצוני לשאול אם הדבר אסור מצד לפני עיוור, וכמו שאמרו חלק מפוסקי הדור הקודם שאסור לחייל דתי להחליף שמירה בשבת עם חייל חילוני הואיל והחייל החילוני בוודאי יעשה איסורים משא"כ החייל הדתי ינהג כדין וכהלכה (אם כי בנידון זה אין באפשרותי לנהוג כהלכה), או שאין אחריותי על זה (ואלי שייך לומר בזה הלעיטהו כו').

אציין שיש אפשרות להשאיר דלת פתוחה אלא שאין איש בכל המתחם (והמתחם עצמו נעול) כך שדומני שאין בכך תועלת (מלבד עובדי אבטחה שכמעט לעולם אינם נכנסים לאזור שלנו בשעות לא-צפויות (אלא רק בעת פטרול שמוגדר להם מראש בשעה קבועה, כך שלא שייך מירתת)).
בברכה ותודה מראש

תשובה:

אני לא רואה שיש לך אופציה כל שהיא… להיות שם עם עובדת אסור לך, אז מה אתה אמור לעשות חוץ מלדאוג לכך שזה לא יקרה? מה שיעשה כל עבוד אחר אינו מענינך ואינו בשיטתך, מה שאתה יכול וצריך לעשות זה רק להתנגד לעבור על האיסור.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. כשאני מבקש מעובד אחר, אני מביא אותו בידיים להתייחד עם עובדת. אני שואל אם זה לא לפני עיוור, ולא הבנתי מה התשובה – זה לא בידיים כי הוא יכול להחליט לא לבוא למשמרת עם העובדת/ זה לא אחריותי כי הוא חילוני/ זה לא אחריותי כי אחריותי רק להנצל מהאיסור שלי וחייך קודמין; אשמח לדעת מאיזה טעם דנתוני.
    בכל אופן תודה רבה!

  2. אתה לא יכול להזמין עובד אחר לבוא במקומך כי אסור לו לבוא, אתה צריך רק לסרב לעבוד באופן הזה, ולהסביר שהדבר אסור על פי הלכה. מה יעשה האחראי משמרת, ואת מי הוא יזמין, זה לא עסק שלך.

  3. תודה על התגובה המהירה.
    האם אין צד להתיר התחלפות ביני ובין עובד אחר מצד שגם ביד העובד האחר שלא לבוא וגם אם יבוא בידו להציב מצלמה ולבקש ממישהו להיות שומר (וממילא אין כאן מכשול ודאי), או אולי אפשר להתיר מצד הלעיטהו כו'?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל