לתרומות לחץ כאן

מתנות לאביונים – כמה ואיך נותנים?

שאלה:

שלו לכבוד הרב,
הבנתי ממה שנאמר לי מאחת מקופות הצדקה הגדולות בארץ שהן מאפשרות לשים כסף בקופות הצדקה שלהן המפוזרות במספר מקומות שונים ולכוון שהסכום יהיה לשם מתנות לאביונים והם יזכו אותו לנותן ביום הפורים עצמו ובעז"ה חשבתי שברוך השם אולי תהיה זו הזדמנות להצליח לשכנע מישהו מקרוביי' שקצת רחוק אבל לא אנטי, שבעוברו ליד הקופות ישים סכום אפילו קטן לשם מתנות לעניי'ם כי איני חושב שיתנגד למתן סכום זה ובכך גם הוא יזכה.
רק אבקש לשאול מכבוד הרב מספר שאלות: מאיזה סכום כבר ניתן לצאת ידי חובת מתנות לאביונים? אם הוא יתלבט ולא ירצה האם אני יכול לשים עבורו סכום זה ולזכות לו גם במצב שנניח הוא לא ידע מזה ולא ירצה בזה? זה יעלה לו למצווה?

בברכה,

תשובה:

שלום וברכה

אני מניח שהם מתכוונים לקופות היעודיות למתנות לאביונים. מה שאתה שם בקופה ברחוב שאינה מיועדת לכך, והם לא יודעים מזה, לומר שהם נחשבים שליחים ומזכים בשמך כסף לאביונים נשמע לי לא הגיוני. באופן כללי תדבר על לב קרובך שמצוה זו היא מצוה מאוד חברתית ויפה ויש בה משמעות מאוד עמוקה של אחדות ואהבת הבריות, ואין כל סיבה שלא יתחבר אליה ויעשה אותה כהלכתה.

סכום מינימום זה בעצם פרוטה – עשר אג', אלא שלכתחילה יש לתת כשיעור סעודה [נניח חמישה שקלים – שוקו ולחמניה..], וביותר הידור לפי ערך מעמדו של הנותן, שאם הוא אדם שפרנסתו מצויה לו יתן נניח 50 ש"ח לכל אביון, אבל זה רק להידור מצוה.

אפשר אגב גם לתת כאן און ליין באתר עבור עניין וזה ינתן בו ביום.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל