לתרומות לחץ כאן

למה לא להתייאש מחטאים?

שאלה:

שלום,

לצערי נפלתי בפגם הברית. ממה שהבנתי זה דבר שאין מחילה עליו.
מאז קשה לי מאוד לשמוח כי אני כל הזמן חושב שלא מגיע לי להיות שמח אחרי מה שעשיתי.

אני כמובן לא אפגע בעצמי חס וחלילה, אבל מה הטעם בחיים אם אין אפשרות למחילה? האם שאר החיים יהיו לשווא?
ואיך אני יכול להיות שמח?

תשובה:

הרב אני לוחם לצערי בשקר הזה. אינני יודע מי מפיץ את זה ולמה הוא חושב שזה טוב ונכון, אבל אין עבירה שאין לה מחילה! זה דבר ראשון שחשוב לדעת. שנית, בורא עולם שנתן בנו את היצרים יודע שהחיים שלנו מורכבים מנפילות ועליות, בפסוק כתוב שבע יפול צדיק וקם, הוא נופל וקם ושוב נופל ושוב קם ועדיין הוא נקרא צדיק! למה?! הרי הוא נפל?! כי הוא קם!!! וזה מה שצריך לדעת, משתדלים להמנע מהחטא, גם אם נופלים לא מתייאשים קמים וממשיכים להלחם, וזה מה שנקרא ביהדות – "צדיק".

שבת שלום ומבורך.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. הטעות הגדולה היא שלא מבינים איך ללמוד זוהר, בזוהר יש לשונות חריפים שאינם מתפרשים כפשוטם, כך שמעתי מאחד מגדולי המקובלים בזמנינו. כך לגבי מה שכתוב שם למשל שמי שמניח תפילין בכל המועד מתחייב בנפשו כלומר חייב מיתה, וכידוע מנהג אשכנז מדורי דורות להניח תפילין בחול המועד ועוד. ולכן גם כאן פשוט שהכוונה לומר שזה עוון שיש להמנע ממנו מאוד אבל לא שלא מועילה עליו תשובה. אין עוון שלא מועילה עליו תשובה יש אנשים בודדים בהיסטוריה שהובא בחז"ל שנמנעה מהם תשובה.

  2. כל יום מקווה או מעיין, תיקון הכללי, לימוד תורה במקום שליבך חפץ, לעשות תשובה ולהאמין שבוודאי ה' סולח ומקבל אותך באהבה ולהיות שמח קודם כל על "שלא עשני גוי" שרק על זה מצד האמת היינו אמורים להיות בשמחה עצומה כל היום, ועל זה שזכית להכיר את האמת ולרצות ללכת בה!
    אין דבר העומד בפני התשובה.
    אין שום הצדקה לייאוש, בשום פנים ואופן! לא משנה מה! הנסיון עכשיו הוא לחזור לה' אפילו שלא מרגישים חיות דקדושה אבל זה מצב זמני. הקדושה תחזור ובגדול!
    לפני החטא היצר הרע משכנע שהחטא לא נורא כל כך ואחרי החטא הוא מנסה לייאש אותך. אל תאמין לו לא לפני ולא אחרי.
    מציע לשמוע שיעורים של הרב גודלבסקי ולהתחזק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל