לתרומות לחץ כאן

מתי הומצא הכתב? – תורה מן השמים

שאלה:

שלום כבוד הרב,
סבתא שלי שאלה אותי את השאלות האלה ואני לא רב ובאמת לא ידעתי מה לענות לו הוא הראה לי הוכחות שהכתב לא הומצא באותה התקופה.
איך התורה נכתבה לפני שהומצא הכתב? לא יכול להיות שרבי יהודה הנשיא העלה את התורה על הכתב אם הוא עדיין לא הומצא? ואם כן יש הוכחות שהתורה נכתבה מהשמיים??

תשובה:

אינני בקי כל כך בהיסטוריה. לגבי רבי יהודה הנשיא ודאי אין שאלה, הכתב העברי הקדום היה נפוץ בודאי אלף שנים לפני הספירה, כך בכל המקורות שראיתי מיד עתה בויקיפדיה ועוד, וזה הרבה מאוד שנים לפני רבי יהודה הנשיא שהיה קרוב מאוד לספירה.

בנוגע לכתב לשון הקודש או מה שנקרא כתב אשורי, אינני יודע ממתי הוא נפוץ, אבל בגמרא לפני אלפיים שנה בודאי, כבר כתוב על המ"ם וסמ"ך שבלוחות שהיו עומדים בנס, כלומר ודאי אלפיים שנה ויותר אנחנו יודעים שהאותיות המוכרות לנו היו כתובות על הלוחות. והואיל ושברי הלוחות היו בארון בבית ראשון, הרי שמדובר באנשים שראו את האנשים שראו זאת כמעט, וזו עדות ממש ברורה לכך.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. לא הבנתי את דברי הרב על שברי לוחות שמה שנכתב בגמרא זה אנשים שהכירו את אנשים שראו את הלוחות הרי בין חורבן בית ראשון היו מאות שנים של גלות בבל ועוד כ200 שנה עד תחילת תקופת הגמרא

  2. נקטתי לשון הפרזה, אבל ברור שכאשר מדברים על שברי לוחות בכתב מסויים, הפרש כזה של שנים ביחס לידיעת עם שלם ללא הכחשה, הוא כלום.

  3. מי שטוען שההיסטוריה או הארכיאולוגיה של לפני הספירה סותרת את התורה הוא שוטה גמור , כל טענה כזו היא רק בגדר השערה לא מבוססת כלל מבחינה מדעית , למשל עד לא מזמן היו ארכיאולוגים שטענו שהיהודים לפני 3300 שנה לא ידעו לכתוב ולכן לא יכול שנכתבה התורה בזמן הזה , והנה , נמצא כתב עברי עתיק מלפני 3300 שנה שמתאר את מעמד הקללות בהר עיבל שמוזכר בתורה , וממצא זה הוגדר כ"מכת מוות" לכל מכחישי המקרא! בקיצור התורה מן השמיים וזאת עובדה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל