לתרומות לחץ כאן

מקרא מגילה ביום למי חייב לעבוד

שאלה:

שלום וברכה,
אדם שמחויב לעבוד מסיבותיו ואינו יכול לצאת מהעבודה לצורך שמיעה של קריאת מגילה..

א. האם נחשב אנוס ואם כן מה המשמעות?
ב. האם יכול לקרוא את המגילה לעצמו ובכך לצאת ידי חובה?

תודה רבה מראש

תשובה:

בודאי הוא אינו נחשב אנוס, שהרי ברור שמדובר רק בנזק כספי ולא באיזה פיקוח נפש…  אין היתר כל שהוא להמנע מקריאת המגילה. אדם יכול לקחת מגילה כשרה ולקרוא בה לעצמו אם הוא יודע, או יש מישהו שעוקב אחריו מחומש לבדוק שאינו שוגה באופן המשבש משמעות, מצוי בכמה וכמה מילים במגילה. אבל פורים הוא רק יום אחד בשנה… למה לא לעשות הכל כראוי, אפשר לקום למנין של ותיקין ולשמוע מגילה כראוי וגם אחר כך עדיין מוקדם…

ברכה והצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מחילה על ההתערבות. כמובן שאין לי מושג מיהו השואל ומה הם אילוציו אך זאת אומר שבתור משגיח-כשרות זה לא תמיד מתאפשר. בעוד שבמסעדות ניתן לסגור ליום א’ או לפתוח יותר מאוחר (בלי להכנס לשאלה האם מותר להם לפתוח) הרי שבמושב-זקנים אין את הפרוויליגיה הזאת. חייבים להיות שם כל בוקר בשש בבוקר. וזה כולל גם שבת ויום כיפור. ושחרית? נאלצים לבחור בין תפילת ”תרח” (כשמתאפשר מבחינת זמני היום) לבין תפילה ביחידות באמצע העבודה. את השופר יתקעו במטבח. הן הקשישים חייבים לאכול כל יום בשעה סבירה. סיפר לי המשגיח ששנה שעברה שפורים חל בע”ש הוא נאלץ לשמוע את המגילה ברגע של הנץ וחזר הביתה בסוף היום להדלקת-נרות.

  2. תודה על ההערה, בכל מקרה גם משגיח כשרות חייב בקריאת המגילה ושאר מצוות היום בלי כל פטור, והוא רשאי וצריך לדרוש מהמעסיק לאפשר זאת, אם זה כרוך בלשכור מישהו לשעה, שהמעסיק יעשה זאת. עמוד על זכויותיך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל