לתרומות לחץ כאן

קבלת פסקי המשנה ברורה

שאלה:

שלום!
אני בן 18 וגר בטורונטו והאבא שלי הוא בעל תשובה מחבד. בדרך כלל אבי עושה הרבה מהמנהגים של חב"ד אלא שהוא לא הכריע לי לפסוק כשולחן ערוך הרב ואין לו עדיפות לפסוק דווקא כשולחן ערוך הרב. אחרי שחיפשתי במשנה ברורה ושולחן ערוך הרב, מצאתי שהמשנ"ב יותר קרוב לליבי ודרך הפסק של העולם שלא חבד הוא יותר נראה לי (כיוון שאני הולך לבית ספר שלא חבד ועוד שיקולים). האם מותר לי לפסוק כמשנה ברורה נגד שולחן ערוך הרב עם הרשות של האבא שלי? האם אני צריך לעשות משהוא כהתרת נדרים וכדומה?

תשובה:

שלום וברכה

הנושא של מנהגי אבות אינו תלוי באב הביולוגי שלך בלבד, אלא במנהג בני קהילתך, אבותיך מדורות וכו', ולכן, זה שאביך בחר להיות חסיד חב"ד ולקבל את פסקי ההלכה הנהוגים שם, זה לא מחייב אותך כלל, וככל שאתה אינך שייך לחסידות חב"ד אתה רשאי לנהוג על פי פסקי המשנה ברורה. ככלל לא שייך בענין זה התרת נדרים, כיון שהוא לאו דוקא מחמיר כנגד המשנה ברורה, אבל אם אתה יודע על חומרות מסוימות שהיית נוהג בהם כנגד דברי המשנה ברורה שאתה רוצה עתה להקל בהם, תעשה התרת נדרים על ענין זה.

ברכה והצלחה, עלה והתעלה בדרך התורה והיראה!

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. האם אני עושה התרת נדרים רק על החומרות שנהגתי בפועל או גם החומרות של השו"ע הרב בכלל? ועוד, אם אני מקבל את פסקי המשנה ברורה, האם אני רשאי להתפלל עדיין נוסח ארי ז"ל או אני צריך לשנות דווקא לאשכנז (אבי לימד אותי להתפלל נוסח ארי והוא מתפלל נוסח ארי)? שאלה אחרונה: אם אני הולך כפסקי המשנה ברורה, האם אני רשאי לסמוך על שו"ע הרב והצמח צדק שהתירו להתפלל ברכות ק"ש ותפילה אחרי זמן תפילה כדי שאתפלל אם אבי בשבת בבית כנסת חבד או אני צריך להתפלל דווקא לפני הזמן כפסק המשנ"ב?

  2. תעשה התרה כללית על כל החומרות העולות מדברי השו"ע הרב, ופרטני על מה שאתה זוכר שנהגת.
    אין להתפלל ברכות ק"ש לכתחילה לאחר זמן תפילה, גם מפסידים זמן תפילה בשמונה עשרה… אולי תבוא לשם לקריאת התורה ואילך.
    אפשר להתפלל נוסח האר"י.

  3. לא צריך נוסח, מספרים לדיינים את מה שסיפרתם לי ומבקשים שיתירו, ולאחר שיבינו את הנימוק שלך ויסכימו, הם יאמרו מותר לך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל