לתרומות לחץ כאן

התנהלות "אנוס" להישפט בפני ערכאות

שאלה:

שלום , כאשר אדם עבר עבירה פלילית והמדינה תובעת אותו, ואין לו אפשרות למיטב ידיעתי להישפט בפני בין דין של תורה , איך ינהג? אם יעשה כל מה שעורך הדין אומר לו , בודאי יעבור על איסורי תורה/דרבנן כי העורך דין מייעץ לפי חוקי מערכת שאינה תורנית. כלומר עצם זה שהוא נישפט בערכאות נשמע שזה סוג של אונס, אבל נראה שכל החלטה שהוא מקבל כיצד לנהוג במשפטו היא עניין של בחירה. ואם נאמר אין בעיה- כל החלטה- שישאל רב מה מותר לעשות ומה הרע במיעוטו, ומצד שני כאשר נוצרות סתירות רבות בין הייעוץ של הרב המלווה לבין היעוץ של עורך הדין נראה שהעניין מסתבך? או למשל אם ינהג לפי דין תורה עם עצמו לפי עצת הרב המייעץ ובניגוד לדעת עורך הדין, המדינה תחייבו בסכום גבוה מאוד, ויצא שהוא מקבל עונש שאינו מדין תורה אז אין בכך צדק ועל זה הדרך.
אשמח ואודה מאוד לשמוע את דעתכם ודעת ההלכה.
בתודה מרובה.

תשובה:

שלום וברכה,

אדם שנתבע בערכאות מותר לו להגן על עצמו בכל צורה שיוכל ומותר לו לציית לכל מה שהעו"ד מעמיד לו. ואין עליו איסור כלל אם הוא מתדיין בערכאות.

כאשר מדובר שעברה פלילית מותר לתובע לתבוע בערכאות כיון שאין סמכות כיום לבית דין רבני לעסוק בנושאים פליליים. והנתבע מותר לו לשכור עו"ד ולהגן על עצמו כדי לזכות במשפט, ולא צריך ייעוץ מרב אלא יכול לפעול לפי ההוראות של העו"ד.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל