לתרומות לחץ כאן

תפילין עם רצועה קצרה

שאלה:

שלום, היה לי תפילין ושלחתי לסופר לבדוק, הוא החליף את רצועות היד, אבל כשאני הולך להשתמש בתפילין הרצועות נעשו קצרות, אני אצטרך לחכות עד שהרצועות יגיעו, במקרה זה אני לא יכול ליצור את הד ' ביד, מה עלי לעשות כדי לקיים את המצווה הזאת של הנחת התפילין, איך עלי להמשיך בעניבה על זרועי גם אם היא קצרה, ולהיות מסוגל לעשות את הברכות ולהתפלל עם התפילין הקצרות??
אני ספרדים.

תשובה:

שלום וברכה

הכריכה על האצבעות אינה מעכבת, ואת המצוה אתה מקיים גם בלי זה. אבל ודאי זה אינו לכתחילה, אנחנו רוצים לקיים הכל לפי כל הפרטים הקטנים הגם שאינם מעכבים, מחר תניח כך, ואחר כך תלך לקנות רצועות. אם אין אצל הסופר הזה, תבקש מהרב שימליץ לך על סוחר ירא שמים אחר.

אני מניח שגם אצלכם בברזיל ניתן להשיג רצועות לתפילין.

בהצלחה

מקורות:

וראה בספר ווי העמודים של רבי יצחק זילברשטיין שכתב בעמוד פד, שלכתחילה צריך להות אורך הרצועה של יד כי שיוכל לקשור את התפילין ולכרוך שבע כריכות על הזרוע ולכרוך עוד שלש כריכות על האצבע [ומקורו מסי'  כז סעיף ח], ובדיעבד צריך שיהיה ארוך שיגיע עד סוף האצבע אבל הכריכות מסביב לזרוע ומסביב לאצבע אין מעכבות, ואם הרצועה קצרה מזה יניח תפילין בלא ברכה [מקורו סי'  כז עדיף יא ובמשנה ברורה ס"ק מד] ואם יש לו רצועה ארוכה קצת יותר עדיף לכרוך על האצבע מאשר לכרוך על הזרוע [מקורו ממה שכתב כן השולחן ערוך בסימן כז סעיף ח שהכריכות על הזרוע הם ממנהג העולם].

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל