לתרומות לחץ כאן

לומר על רב שהוא משיח

שאלה:

שלום וברכה
רציתי לדעת האם יש איסור הלכתי לומר שהרבי מליובאוויטש הוא מלך המשיח?
וכן לומר שהוא לא מת?
ומה ההנהגה הראויה לגבי לימוד ספר התניא?

ובאופן כללי מה היחס שצריך להיות כלפי חסידי חב"ד המשיחיסטים?

בתודה מראש

תשובה:

שלום וברכה

אינני חושב שיש איסור לחשוב שהרבי משיח, או שהוא לא נפטר, זו אמנם שטות, שהרי לעולם נדע מי המשיח עד שיתגלה לנו, ולעולם גם לא נדע אם יבוא בימינו, אז מה שייך לתלות זאת באדם מסויים… בודאי זו שטות לומר שלא נפטר לבית עולמו, שהרי קברו מוכר לכל, כולם ראו כיצד הוא מוכנס לתוכו, וזה מכחיש את הענין… אבל לומר שטות זה לא איסור, אולי זה במידה מסויימת קצת גרוע מאיסור, כי לגבי איסור יש לנו מודעות ואנחנו יכולים לחזור בתשובה, ומשטות הנוגעת לעניני אמונה לעולם לא נחזור בנו כי זה נראה לנו כמו מצוה…

חשוב לציין שרוב הגדול של חסידי חב"ד אינם שייכים לקבוצה זו שמאמינה שהרבי חי וכדומה! ואין מקום להכללות מיותרות שרק גורמות לפירוד לבבות!

הדיבורים כביכול הרבי חי ובכלל העמדתו כמשהו לא אנושי, עשויים להביא אנשים פשוטים לדברים חמורים, כבר שמענו על אנשים שאינם מביני ענין שחטאו ומתפללים לרבי או סבורים שיש בו התגשמות של אלוקות עפרא לפומייהו שזו עבודה זרה ממש, אמנם הם מיעוט מבוטל ודחוי בחוזקה, ואנשים שאינם מבינים עדינות מחשבה מה היא, וחלילה לא תפיסה כללית, ואני חוזר ומדגיש זאת היטב!!! אבל תפיסה נוראית זו באה מאי זהירות בהעמדת דמותו כמשהו מידי מרכזי באמונה ובגאולה, ובודאי אסור להתפלל אליו ולפנות אליו, משום איסור דורש אל המתים.

את שאלתך האחרונה לא הבנתי, מי שאומר שטות תדע שהוא אומר שטות, מי שאומר גרוע מכך תדע שהוא אומר גרוע מכך, אינני אוהב לשפוט קבוצות ולהעמיק מחמאות אישיות לאנשים שאינני מכיר, כל אחד לפי מעשיו וענינו, וגם אנחנו יש הרבה מה להעביר על כל אחד מאיתנו ביקורת אם נרצה… והעולם הכי יפה יהיה כאשר כל אחד מאיתנו ידבר טוב על חברו וישתמש בביקורתו ביחס לעצמו, שהרי בסופו של דבר הציונים לאנשים אחרים זה לא מה שיוביל אותנו להיות טובים יותר…

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תמיד אם תשים לב למילה שמשתרבבת בתום לב שעשויה להתפרש לא נכון, נשמח לשמוע הערות בונות. מטרתנו כאן היא רק לשמח אלוקים ואדם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל