לתרומות לחץ כאן

גיור גוי עם בת זוג יהודיה

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א

רצינו להבין יותר הענין כאשר יש מקרים שגוי או גויה בן או בת זוג של יהודי/ה ובאים להתגייר שיש בתי דינים המחירים ללא הפרדת שניהם. או לפחות עד רגע האחרון שאז מבקשים להם להיפרד כמה חודשים ויש שאפילו לזה אינם מבקשים.

הרי אחת מהעבירות החמורות בתורה זה הדבר של חתנות עם גוים. אף שיכול להיות שהאשה או איש בני אדם בעל מידות גבוהות ואוהב את היהדות ואפילו רוצה להתגייר, מכל מקום ההיתר רק אחרי הגיור כהלכה אז יהודי מותר ביהודיה.

דבר אחד אם כבר התחתנו בחוק המדינות, ואז מפחדים לאבד אחד מהצדדים שיהודי והכל היבוא אחריו ומקילים, אף שאינני חושב שכך ההתנהגות אצל הרבה בתי דינים חרדים, ורק בנו להביא סברה כאן. אבל כשהם רק בגדר של "חברים" אף שגרים ביחד מה טעם המקילים? גם חוששים שאם לא יתנו להם לעשות כן עד סוף הגיור חלילה יתחתנו מ"מ ובאיסור? גם בזה אינני חושב שזה הדרך אלא הנראה שצריך היה הפרדה כדי להמשיך הדבר מ"מ חסר לי נסיון ושמוש בדבר, אני רק יש לי נסיון במעט מקרים לימדתי יהדות לרוצים להתגייר וכשכבר היה להם תאריך לבית דין או מקווה או אחרי גיור לחתונה עזרתי טיפה. ואינני עוסק בגיור כלל שזה לפי עניות דעתי ענין רק לגדולי דור ורבנים גדולים שהם תומכים כדי לא לצאת תקלה.

אז רציתי לשמוע יותר על זה. אף שהנראה מן הרמב"ם וש"ע ואפילו מן הברייתא שבש"ס נותן מקום להטועים שאפשר להקל הרבה הגיור ההבנה נכונה והמציאות אינו כן, שצריך אדם גדול ובכל נסיון שאפשר לתפוס הרבה שקרנים בתהליך ולשלול מי שאינו גר צדק אמיתי.

תודה

תשובה:

שלום רב,

באופן עקרוני העיקר מה שצריכים לבדוק הוא שהתגייר רציני בכוונותיו בקבלת עול מצוות כפשוטו. לגבי השאר ישנם גישות שונות. יש כאלה שאכן יקפידו על הנ"ל, ובכך בעצם מונעים מן הסתם מכאלה שהיו יכולים להתגייר, ומאידך מן הסתם בוררים יותר את הגרים שרק הרציניים יותר יסיימו את הליך הגיור. ויש כאלה שפחות יקפידו על כך אם הם בודקים ועל פי אומדן דעתם נראה שכוונת המתגייר רצינית, המטרה היא כמובן לנסות ולהציל את היהודי/ה שחי עם הגוי/ה. אבל זה ברור שבכל מקרה חייבים לבדוק היטב האם כוונת המתגייר או המתגיירת רצינית. 

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל