לתרומות לחץ כאן

הוצאות משותפות לדיירי הבניין

שאלה:

מקובל שהוצאות בבית משותף מתחלקים שווה בשווה, גם אם השימוש בשירותים אינו זהה, כגון דיירים בקומה א' המשתתפים בעלויות המעלית למרות שהם כמעט ולא משתמשים בה [אמנם יש פוסקים שאכן מורידים חלק]
שאלה:
אחד מדיירי הבניין שנעדר מהדירה זמן רב[בפועל אף פעם לא היה גר בדירה שהייתה רק] וכעת יש סתימה בביוב בחצר [רק לפני כמה שבועות ניקו] שנגרם ממגבונים וכדומה. אין שום צד שבעל הדירה שנעדר גרם לנזק, והוא טוען שהוא שותף רק לכל דבר חיצוני, או פנימי שותף בתחזוקה, אך בנד"ד מכיוון שברור שהוא לא גרם לנזק, למה עליו להשתתף בהוצאות האלו?

תשובה:

שלום וברכה,

אם היו יודעים מיהו השכן שהזיק את הצנרת היו מחייבים רק אותו בהוצאות התיקון. אבל כאשר לא ידוע מי גרם לסתימה התיקון מוטל על כל בעלי השותפות, ולמרות שיש דייר שברור שהסתימה לא ממנו, הוא חייב להשתתף כדין שותף שמוטל עליו לשאת בהוצאות תיקון הרכוש המשותף.

הנידון לא שייך למחלוקת בתשלום מעלית, המחלוקת במעלית שייכת לגבי הוצאות השוטף האם גם דייר שאין לו שימוש אם חייב להשתתף בהוצאות השוטף. אבל בתיקון המעלית לכו"ע גם דיירי הקומת קרקע חייבים, כיון שהם שותפים בבניין והתחייבו בשותפות שמעמידים מעלית, ולכן גם בעלי הקומת קרקע חייבים להשתתף בהוצאות התיקון והביטוח מעלית. וכן כאן שהוצאות סתימה כל הדיירים משועבדים לשתן את הרכוש המשותף.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל