לתרומות לחץ כאן

עזרה להורים

שאלה:

שלום רב,
אבי ואמי זכו בהגרלת מחיר למשתכן והם צריכים לקחת משכנתא הבעיה שלא מאשרים להם כי הם מבוגרים וההכנסות שלהם בכלל לא גבוהות ובשביל שיאשרו להם את המשכנתא הבנק דורש שתי ערבים שיעזרו בתשלום של המשכנתא.
אחי הקטן רווק הסכים להיכנס ערב וההורים שלי ביקשו גם ממני והיצעו לי ש20 אחוז מהמשכנתא תצא ממני והם יעבירו לי כל חודש את הכסף בהוראת קבע(בסביבות ה800 שקל בחודש) כך שאני גם לא מפסיד שום ממון.
אני מאוד מאוד רוצה לעזור להם לרכוש את הבית אך אשתי מתנגדת להתחייב לטענתה ל20 שנה אפילו שזה רק עבור האישור של המשכנתא כי את הכסף אנחנו נקבל בחזרה בהוראת קבע מההורים שלי , יש לציין שאני ואשתי מרווחים מאוד יפה אני מהנדס והיא רואת חשבון ככה שגם אם ההורים לא ישלמו ה800 שקל ההאלה לא יהרגו אותנו. כעת אני נמצא בן הפטיש לסדן בין כיבוד הורים לבין להקשיב לאשה
מצד אחד אני מאוד רוצה לעזור להורים שלי אני התקווה האחרונה שלהם אחרת הם יחיו כל חייהם בשכירות אבל אשתי מתנגדת שירד לה 20 שנה מהחשבון 800 שקל אפילו שנקבל את זה בחזרה.
מה הרב מייעץ לעשות?

תשובה:

שלום וברכה

אני מניח שכמו כל יהודי טוב אתה מפריש כל חודש מעשרות לצדקה. בדיני צדקה נאמר שהקרוב קרוב קודם! כלומר הצדקה מטלת בעיקר על הקרובים. כך שמלבד העובדה שההורים משלמים את המשכנתא, יש לצאת מנקודת הנחה שבמידה ולא יצליחו לעמוד בזה, אז זה ירד מכספי המעשרות, הרי הם לא יעשו זאת בזדון, רק מוסר הכנסות, ואז בודאי עליכם מוטלת צדקה זו להעמידם על רגליהם. הייתי אומר לך יותר מזה, שאם יש לך קצת משהו בצד תתמוך בהם, אבל אני מבין שזה יהיה קצת יותר מידי עכשיו… עכ"פ תסביר לאשתך נקודה זו, שמקסימום אם הם יתקעו ודאי יהיו ראויים לקבל כספ צדקה וכבר אמור חכמים "עשר כדי שתתעשר". רק לחשוב כמה ההורים נתנו לנו ותמכו והשקיעו את כל חייהם בגוף בנפש ובממון.

ברכה והצלחה שיהיה תמיד רק שפע חיים טובים ומאושרים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל