לתרומות לחץ כאן

מגע בימי נדה לצורך חולה

שאלה:

שאלה שעלתה בבית המדרש
למדנו לגבי חולה שיש בו סכנה מחלוקת רש"י והרב המגיד
איזה פעולות מותרות לעושה לחולה אף שאינם מצילות חיים רק מטיבות אתו ומונעות הידרדרות במצבו. הפסקי תשובה העמיד את המחלוקת בדברים שרגילים לעשות לחולה והוא צריך להם אף שאינם מונעים הידרדרות במצבו או שיפור משמעותי . השאלה לגבי אישה נידה אחרי לידה או במצב נפשי או פיזי מורכב מאוד שצריכה שבעלה יחזיק לה את היד או יתמוך בה בצורה פיזית אחרת על מנת לשפר את מצבה ואולי אף המומחים אומרים שזה מה שצריך. למה לא נתיר משום חולה שיש בו סכנה ? עוד שמקרה הנ"ל האיסור יכול להיות רק מדרבנן { מחלוקת בעינן הנגיעה אך בשבעה ימים היא נידה רק מספק } תודה רבה חודש טוב נשמח למראה מקום

תשובה:

שלום וברכה

לדעתי, אשה אחרי לידה בדרך כלל אינה מוגדרת חולה שיש בה סכנה, מבחינה רפואית היא בכלל לא נחשבת חולה, היא אשה בריאה. נכון התענית מסוכנת לה מחמת חולשתה, אבל היא אינה נזקקת לשום רפואה רק למנוחה. אין כאן חולי. מצב נפשי הוא גם דבר המצריך הכרעה מאוד ספציפית ומדוייקת בכל אדם מתי זה חולי ומתי יש בו סכנה. רק שים לב לנקודה מאוד משמעותית שלא לקחת בחשבון כלל, ספציפית לגבי מגע באשה נדה, ואפילו מגע שאינו של חיבה, אלא מגע של רופא, נחלקו בו הדעות ביורה דעה סוף סימן קצה אם הוא מותר, אפילו בחולה שיש בה סכנה, מחמת חומרת ענין ההרחקות בימי נדה, כל שכן כאן שמדובר במגע של חיבה, ומגע שאינו לצורך רפואה ממש אלא משהו עקיף להרגעה, ולכן רחוק בעיני להקל בענין זה.

בשורות טובות ורפואה שלמה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. סתם בלי נימוק? אין שום מצב רפואי בעייתי, סתם היא בריאה אין דימום אין כלום, רק חולשה, אני בטוח שלא נחלל שבת. שוב, אלא אם כן נחשוב שיש דימום סמוי שאנחנו לא רואים וכדומה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל