לתרומות לחץ כאן

ברכת הגומל למי שהחלים מקורונה

שאלה:

כיון שהתברר שגם חולים שהתחסנו נדבקו וחלו והחלימו ויש חולים שנדבקו וחלו שוב בפעם שניה, האם מי שהחלים בפעם הראשונה צריך לברך הגומל או בכל פעם אחרי שהחלים או כיון שהמחלה הזאת חוזרת אין לברך ,עד שבע"ה המחלה הזאת תחלוף מן העולם?

תשובה:

אינני רואה כל קשר, זה שאדם עלול לחלות שוב זה אומר שלא ניצול מחוליו זה? [ראה סי' ריט סעי' ח]. אבל לעצם הענין חשוב לדעת שכדי לברך הגומל לאחר קורונה צריך שיהיה אדם שבא לידי סכנה, קשיים משמעותיים מאוד בנשימה וכדומה, אדם שעבר את זה עם תסמינים קלים אינו בא לכלל סכנה ואין לברך הגומל.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אדרבא בשו"ע שם כתוב להיפך בכל חולי צריך לברך אפילו אינו חולי של סכנה וחולה קורונה שהיה עם תסמינים כגון :חום ושיעול ואיבוד חוש טעם וריח והיה בבידוד ונתרפא והולך כבר ויכול לצאת, בודאי שיכול לברך ואינו צריך שיהיה בכלל סכנה כגון קשיי נשימה , רק שאלתי היתה כיון שזו מחלה שחוזרת או עלולה לחזור האם חייב לברך בשנית כיון שראיתי לגבי חולה סרטן שהחלים שלא יברך כיון שזו מחלה שעלולה לחזור ואין לברך עד שיתרפא לגמרי,האם זה דומה ואיך אדם יכול לדעת שהמחלה תחזור חלילה ומסתבר לענ"ד שאם הוא יצא מהמחלה לפי שעה ויכול לחזור לשיגרה וניתנו לו עוד שנות חיים,מדוע שלא יברך ויודה על חסדי ה'

  2. הפניתי אותך לשם כדי להראות שזה שהחולי חוזר אינו סיבה שלא לומר.
    בנוגע עד כמה החולי צריך להיות עם סכנה זו אכן מחלוקת הפוסקים, אבל ברור שבתסמינים קלים אין לברך, הסיבה לבידוד וכל הבלגן מסביב היא רק כדי שלא ידביק אחרים, אם זו היתה שפעת עם כאלו תסמינים לא היה מברך, אז גם כאן אין לברך.

  3. בני אשכנז מברכים רק על חולי שיש בו סכנה לחייו,אבל בני ספרד מברכים על כל חולי ובתנאי שמחמת החולי הוצרך לשכב במיטתו,ואפילו יום אחד שנחלש גופו עד שהוצרך לשכב במיטתו בגלל החולי, לבני ספרד חייב לברך הגומל.
    כל נושא ברכת הגומל דונה מאוד בין בני ספרד לבני אשכנז ויש מאוד להזהר בזה.

  4. זה ברור וצויין בתוך הדברים, אבל אני משוכנע שאדם שהיתה לו שפעת, אפילו אם קצת שכב במיטה עם תסמינים קלים כי כאב לו הראש אינו מברך הגומל גם כאשר הוא ספרדי, תתקן אותי אם אני טועה… חשוב להבין, קורונה עם תסמינים קלים מבחינת גדרי החולי לענין ברכת הגומל היא הרבה פעמים פחותה משפעת, אדם יכול להסתובב עם קורונה וכלל לא להרגיש, הסיבה לכל הבלגן והבידוד והכל הוא בשביל למנוע הדבקה, כל זה אינו קשור להגומל, צריך לבודד את המילה קורונה, לקרוא לזה לצורך הענין כל שם אחר, ורק כך לבחון האם לברך הגומל לכל שיטה לפי מה שהיא. כל זה אינו בא להקל ראש חלילה בנושא הבידוד כמובן. אדם שיש לו תסמינים קלים עלול להדביק אדם אחר שיפתח תסמינים קשים ויגיע לסכנה ממש.

  5. ודאי שגם ספרדי לא יברך על חולי קל של קורונה כל מה שדיברתי באחד שהוכרח לשחב במיטה ברמה שנחלש כל גופו שנאלץ לשכב לחיזוק גופו ולא באחד ששכב כדי שיעבור לו כאב ראש קל וכד

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל