לתרומות לחץ כאן

כתם על אסלת השירותים / מנהגי אבות

שאלה:

שלום לרבנים מה גדר של דבר שמקבל טומאה לענין כתמים למה על האסלה עם ראתה טמאה ואילו על תחבושת זה לא מקבל טומאה? 2 מותר לספרדי לקרוא בטעמים אשכנזים וכן להיפך או שיש בזה אל תטוש תורת אמך? תודה רבה אשמח למקורות

תשובה:

אסלת השירותים גם היא נקראת דבר שאינו מקבל טומאה מחמת שהיא מחוברת לקרקע ואינה נחשבת כלי, ראה כל הפרטים בפתחי תשובה סי' קצ סעי' י. את עצם שאלתך לא הבנתי, מה הקשר בין תחבושת לאסלה? תחבושת נחלקו בה הדעות מחמת שהיא עשויה נייר והיא חד פעמית ואין לה דין כלי, אסלה יש לה טעמים אחרים וכאמור, כל דבר הוא נדון בפני עצמו על פי כללי דין קבלת טומאה.

ספרדי שנמצא במנין אשכנזי וקורא שם בתורה חייב לקרוא לפי מנהגם וכן להיפך, זה לא נחשב שמבטל מנהגו, כיון שהוא שליח ציבור ומחוייב כרגע למנהגם, אבל נכון הדבר שראוי יותר שכל אדם יתפלל כנוסח אבותיו.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. לגבי השאלה נשניה לא מדובר שקורא בבית כנסת של עדה מסוימת אלא הולכים לפי החזן ובכול זאת קורא בטעמים טשכנזי והוא ספרדי או להיפך האם עובר על אל תטוש?

  2. יש מחלוקת בין האחרונים אם בנוסחאות התפילה יש איסור של לא תיטוש, אבל בהחלט יש מקום לחשוש לכך. את עצם המנהג שלכם לא הבנתי כל כך, וכי אין בציבור רוב לעדה מסויימת וכדומה? אין מקום לשני בתי כנסיות? זה ישוב קטן?

  3. סליחה לא הסברתי מדויק אני לא מדבר על עצם התפילה אלא על ניגוני הטעמים של ס"ת כגון זרקא אדם שמשנה מעדתו באופן קבוע האם עובר על אל תטוש תורת ? תודה רבה

  4. מה ההבדל מבחינת רעיון? הנושא הוא האם לא תיטוש זה רק במנהגים שנוגעים להכרעת הלכה, כמו שבמקום אחד פוסקים שיש הטמנה במקצת ובמקום אחר שאין הטמנה במקצת, או גם במנהגים כמו נוסח התפילה טעמי המקרא וכו'.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל