לתרומות לחץ כאן

כרוב כבוש עם ענבים שנקנה מגוי בחו"ל

שאלה:

אם אדם קנה מגוי כרוב כבוש עם ענבים האם זה מותר? סברה שלי שאם מיץ יצא מענבים הוא מיד התבטל עם מים מלוחים. האם אני צודק?

תשובה:

שלום וברכה

 

אינני יודע מה מטרת הכבישה של הכרוב ביחד עם הענבים, אבל אם יש מטרה שיש מיץ מהענב ויתן טעם בכרוב [ואני מניח שזה כך] אז זה לא בטל אפילו בשישים, כיון שדבר שבא לטעם אינו בטל. באם אין כוונה כזו [?] עדיין צריך להיות בטוחים שיש במים פי שישים מהיין בכדי שיהיה ליין של הגוי דין של ביטל בשישים, ואני לא בטוח שאכן יש במים פי שישים מן היין. לכן הייתי נמנע מלקנות מאכל זה.

 

ערב טוב.

 

מקורות:

שולחן ערוך יורה דעה הלכות מאכלי עובדי כוכבים סימן קיד סעיף ו: צריך ליזהר ולבדוק ולחקור בשכר ובמשקה של דבש שעושים העובדי כוכבים עכשיו, אם נותנים בהם שמרים של יין. הגה: ואם דרכן ליתן בו שמרים, אסור לקנות מהם אם אין במשקה ס' מן השמרים (ב"י בשם תוספות ומרדכי). והוא דלא עבידי לטעמיה, דלטעמיה אפילו באלף לא בטיל (ארוך כלל כ"ב וב"י ס"ס קל"ד בשם תשובת רשב"א וע"ל סי' קכ"ג ס"ק כ"א).

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. כתבתי שבזה זה תלוי, אני פשוט חושב שכיון שיש להם קליפה מאוד נוקשה, הם לא נותנים טעם אלא רק בגלל שהכבישה מוציאה מהם מיץ, אבל באמת צריך לשאול את ה"מומחים", אינני מכיר מאכל זה. בכל מקרה אני לא בטוח שהמיץ היוצא בטל בשישים, כך שגם אם נאמר שהמיץ לא ניתן לטעם עדיין זו בעיה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל