לתרומות לחץ כאן

התרת נדר לאישה

שאלה:

שלום לכבודו,
אני אישה לא דתיה אבל מאמינה מאוד. לפני שנים רבות נשבעתי שלא אעשן סיגריות יותר ולאחר מספר שנים כן התחלתי לעשן. אני מאוד רוצה להתיר את הנדר אבל אני לא מכירה אנשים דתיים וזקוקה לעזרת הרב.
תודה,
שירי

תשובה:

שלום וברכה

אנחנו לא עוסקים בענין של התרת נדרים, כיון שהוא מצריך הגעה פיזית לפני הרב ואנחנו אתר אינטרנטי, יש לפנות לרב מקומי, אני בטוח שיש בית כנסת באיזור שלך, או בית חב"ד, תפנה אליהם וישמחו לסייע.

ברכה והצלחה, ובעזרת ה' יש לזכור שאסור להשלים עם מצבים שאת לא שלמה איתם, אם את אשה מאמינה באלוקים ובתורתו, אז למה את מקבלת בשוויון נפש את ההגדרה "אני אשה לא דתיה", הרי אלוקים נתן את התורה לכולנו, אין הבדל בין היהודים!

תצליחי.

עוד ענין בדרך כלל ראוי לעשות הפרת נדרים בערב ראש השנה. וכמו שכתבנו

התרת נדרים

ז.        מתירים נדרים בערב ראש השנה, לפי האמור בגמרא (נדרים כג, א) שהרוצה שלא יתקיימו נדריו כל השנה, יעמוד בראש השנה ויאמר:"כל נדרים שאני עתיד לידור בשנה זו יהיו בטלים". השל"ה הקדוש מסביר שבהתרת נדרים של ערב ראש השנה ישנם שני חלקים. 1)התרת נדרי העבר. 2)מסירת מודעה לשנה הבאה, שהנדרים והשבועות שנידור יתבטלו מאליהם.

ח.      התרת נדרים כללית זו מועילה רק לנדרים שנשכחו. אך כשזוכר את נדריו, עליו להתירם לפי כל כללי התרת נדרים (בתוספת פירוט הנדר, פתח וחרטה)[9] .את התרת הנדרים לנדרים ספציפיים שזוכר אותם, צריך להתיר רק בפני תלמידי חכמים המבינים בהלכות נדרים, פתח וחרטה[10].

ט.      עוון נדרים ושבועות חמור הוא מאד מאד ועונשו רב, כמבואר בגמרא ובספרים.וראוי להזהיר את ההמון העם לבל לנדור ולהישבע ("אני נשבע לך" הוא ביטוי נפוץ במקומות רבים, והיא רעה חולה ועוון פלילי). שמעתי פעם ממו"ר הגר"ח קניבסקי שליט"א ש"נדרים זה משחק באש". בהלכה ישנם כללים מתי נודרים ומתי לא ומי שאינו בקי בהלכה, שלא יידור כלל וכלל. ושוב: העונש על העובר על נדרים ושבועות הוא מיתת אשתו וילדיו הקטנים של אדם (כמובא במסכת שבת ונדרים).

י.        יעויין בספרי הפוסקים לאיזה דברים מועילה התרת נדרים כללית זו (של ערב ראש השנה ו"כל נדרי" בתחילת יום כיפור).

יא.    ישנם שנהגו להתיר גם את נדרי נשותיהם, כאשר האשה תמנה את בעלה לשלוחה ובסוף אמירת התרת הנדרים מוסיף שמתיר גם את נדרי אשתו ומוסר מודעה להבא גם בשבילה[11].

ונראה שכשהאשה יודעת שהיא לא תלך ל"כל נדרי" בליל יום כיפור (משום שעסוקה היא במצוה החשובה של הטיפול בילדיה), אזי ראוי שבעלה יתיר את נדריה כעת, בהתרת נדרים זו[12]. –ושוב:אם האשה רוצה שיתירו את נדריה, שתמנה את בעלה לשלוחה, (כי בלעדי זה הוא  אינו יכול להתיר את נדריה).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל