לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

סליחה מנפטר

שאלה:

כבוד הרב,
יש עוד משהו שמציק לי.
לפני 12 שנים בערך נפטרה לי חברה במפתיע.
ערב לפני ביקשתי ממנה טובה כלשהי והיא התמהמה ולא מיהרה לומר כן. היה בי כעס קטן בפנים על כך שלא הבנתי למה כביכול לא שמחה לעזור ( רק בדיעבד הבנתי). לא פגעתי בה ממה שזוכרת .רק אולי אמרתי את גם ככה הולכת לשם מה הבעיה( רציתי שתתן משהו למקום שהיא הייתה צריכה ללכת אליו למחרת).
באותו ערב עזרתי לה בעבודה מסוימת וזה נמשך עד הלילה . בסוף הערב , הלכתי הביתה , אמרתי ביי בלי לתת נשיקה וחיבוק. כבר הייתי עייפה וחסרת סבלנות שזה נמשך עד מאוחר ורציתי לישון, והיא אמרה בואי לפה תביאי נשיקה . הלכתי ונתתי לה חיבוק ונשיקה קר , לא מכל הלב, ונראה לי שגם אמרתי שפשוט כבר עייפה. לא נראה לי שפגעתי בה אבל מרגישה ממש מצפון על כך שלא נתתי לה נשיקה וחיבוק כמו שצריך ושכעסתי כביכול . לא ידעתי שלא אראה אותה יותר ומרגישה שממש מצטערת על ההתנהגות שלי , שאפילו לא יכולתי להסביר לה אותה למחרת . אני לא בטוחה שהיא נפגעה כי לא דיברתי אליה מעולם בדרך לא יפה ( ממה שזוכרת) אבל יש לי חשש .עליי לעשות משהו ?? או שזה סתם המצפון והגעגוע ??

תשובה:

סיפור כואב באמת. לא עשית שום עוול ואין כל סיבה ליסורי מצפון, זה באמת רק הגעגוע. תעשי משהו קטן לעילוי נשמתה, כמה פרקי תהילים וכדומה, וזהו.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה לרב!
    הרב מתכוון למשהו יומיומי לעילוי נשמתה ?
    אני משתדלת לקרוא בלי נדר תהילים של אותו יום .זה יהיה קשה להוסיף משהו על זה.

  2. תני לאבא שלך/אחיך/בעלך סכום שאפשר לקנות בו שקית שוקו ולחמניה ותבקשי ממנו שיתן את זה בקופה של עניים הגונים במקום מגוריך/ו לכבוד נשמתה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל