לתרומות לחץ כאן

מלצרות בשבת / מסובים שדיברו לפני שהמקדש שתה

שאלה:

שלום וברכה,

מספר שאלות:

מלצרים שעובדים בשמחות בשבת, ומגיעים לאולם רק בשבת עצמה, יש בעיה של שכר שבת?

דיבר בקידוש בשבת לאחר שהמקדש סיים לקדש אבל עוד לא שתה מהכוס, צריך לחזור ולקדש?

טלפון ביתי שמונח במטען (שמניחים אותו במטען משמיע צליל הטענה ונדלק המסך) ויש בעיה במגעים של המטען וכל כמה שניות נכבה ונדלק שוב עם צליל ואור, האם יש היתר להזיז (כלאחר יד או בשינוי) – בכמה שניות שמכובה – מהתושבת, או לחלופין האם יש היתר לכסות השמיכה או מגבת כדי לאטום את הרעש? (במקרה שיש חשש שכישים את השמיכה הטלפון יצא ממקומו)

האם מותר לעשות בדיקת קורונה בשבת?

במסלולי קופות גמל שיש כיום במקומות העבודה, האם יש בעיה הלכתית לבחור במסלולי המניות או ההשקעה שאינם במסגרת מסלולי הלכה?

יישר כח

תשובה:

שלום וברכה

1. אכן אם המלצר עובד רק בשבת, לא לפני ולא אחרי, יש כאן בעיה של שכר שבת. כאשר הוא עובד מעט לפני או אחרי יש ענין של שכר שבת בהבלעה.

2. בדיעבד, כיון שהמקדש לא דיבר עד לאחר ששתה, גם הם יצאו ידי חובה, ראה שש"כ מח, ו.

3. יש לחשוש שבמעשה שיעשה בהכרח יתחבר, ולכן כדאי להמנע, יש לשים שמיכה כאשר יש מעט אויר בינה לטלפון וכך זה לא יגרום לכלום.

4. אסור לעשות בדיקת קורונה בשבת, הבדיקה כרוכה בכמה וכמה מלאכות ואין כאן פיקוח נפש, אפשר פשוט להתבודד עד מוצ"ש.

5. על קרנות שלא במסלול הלכה ראה כאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל