לתרומות לחץ כאן

טבילת כלי שהיה בתיקון אצל גוי

שאלה:

אדם שקנה גביע זכוכית מגוי והטביל אותו ואחרי זמן נשבר המושב ונתן לגוי להדביקו האם חייב שוב הטבילה?

תשובה:

זו הרי הכוס שלו, כאשר האומן עושה בכלי של היהודי זה אינו מחייב טבילה, רק כאשר זה בבעלותו של הגוי.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אבל לפי זה קשה ממה שמקובל לפסוק לגבי מכשירים חשמליים,שמחשש שמתקלקלים במים במקוה-, ולכן מורים להביא את המכשיר לחשמלאי יהודי שיפרק את עיקר הכלי,ואחר כך ירכיב אותו בחזרה, וממילא יחשב כלי של ישראל שאינו טעון טבילה.ואם כאן שהגביע לא יכול לעמוד לפני עצמו,התבטל ממונו תורת כלי, וממילא כעת שהגוי מחבר בחזרה את החלקים,הרי בזה נעשה כעת הכלי על ידי גוי.ובציור הראשון אם המכשיר לו היה מספיק רק לפרק ואמנם אח"כ לבנות בחזרה-הרי היה אפשר להרכיב בחזרה גם על ידי גוי, מאחר וכל הזמן המכשיר בבעלות ישראל?רב תודות מראש.

  2. כאשר מביאים לאומן זה כבר אחרי שזה שייך לישראלי הבעלים, ואז כאשר גמר הכלי נעשה ברשותו זה טוב. העיקר הקובע הוא לא מי האומן אלא מי הבעלים.

  3. אם ברשות הרב שליט"א,אני מבין נכון,אז אז בציור של המכשיר החשמלי ניתן למסור לפירוק והרכבה גם לגוי מאחר וכל הזמן המכשיר בבעלות ישראל? רב תודות.

  4. למעשה נחלקו בענין זה הפוסקים לגבי בית חרושת שהבעלים יהודי והעובדים גויים, הקיצור שו"ע בסי' לז סעי' ו כתב לטבול ללא ברכה, ובחכמת אדם סי' עג סעי' ד כתב שאין צורך לטבול.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל