לתרומות לחץ כאן

דין תנורים בזמנינו

שאלה:

שלום וברכה.
הרמ"א פסק בסימ' קח שלהניח בשר אחר חלב באותו תנור בזה אחר זה הדבר מותר כי ריחא לאו מילתא, אז לכאורה הבעיה היחידה שיש היא בעיית הזיעה אבל בתנורים שלנו לכאורה אין את הבעיה הזאת כי גוף החימום נמצא בתוך התנור וכך יוצא שחום התנור שורף את הזיעה כמו בתנורים שהיו בזמנם, אבל ראיתי שהאחרונים( יביע אומר, מנחת יצחק, אגרות משה) מחמירים בזה, האם הם מדברים על תנורים אחרים שגוף החימום נמצא בחוץ וכך יש זיעה ואולי יודו במקרה שגוף החימום נמצא בפנים שהדבר מותר.
אשמח לתשובה וביאור בנידון.
תודה רבה.

תשובה:

הסיבה היא אחרת. בעיקרון בכל הפוסקים הקדומים בסימן קח הובא הבדל בין תנור גדול שאין זיעה לתנור קטן שיש בו זיעה. מבחינת צורת התנור התנורים שלנו אמורה להיות בהם זיעה, אלא שכדבריך, הנסיון מורה שמחמת הגוף חימום החזק לא מצטברת זיעה, ואעפ"כ החמירו כל פוסקי זמנינו שלא לחרוג מהכללים המובאים בקדמונים, כיון שקשה לדעת האם אכן החום שווה בכל מקום בצתנור, ויש צינורות מפלט, וכן כאשר פותחים כן מצטבר פתאום אדים, ולכן החמירו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל