לתרומות לחץ כאן

כוונת שמע ישראל

שאלה:

שלום
יש לי שאלה בקשר לכוונה של הפסוק הראשון של שמע
שאני אומר את הפסוק הראשון של שמע עם כוונות קשה ומבלבל שאני אומר מילה אחרכך כוונה כאילו לא מרגיש לי שעשיתי את שמע בכוונה באהבה.
אני תמיד הייתי עושה בלי כוונה אבל כוונה שלי שאני אומר את הפסוק הראשון אני מרגיש בתוכי שקיבלתי את עול מלכות ומרגיש שמח שאמרתי את הפסוק כמו שצריך בלי כול הכוונות כך הייתי עושה תמיד הייתי נהנה להתפלל ולסיים את התפילה בשמחה.
מה אני עושה?

תשובה:

שלום וברכה

לא צריך להפסיק, אם מבינים את הכוונה הפשוטה היטב, אפשר במעט ריכוז לכוון אותה בפשיטות גם כשאומרים ברצף, פשוט תהיה מרוכז לרגע. הכוונה מעכבת, לומר בלי כוונה ולחשוב על עול שמים, לא יוצאים ידי חובה, החובה היא לכוון את אחדות ה', שהוא לבדו המציאות הקיימת, המנהיג ובורא ומנווט בכל רגע. אני חושב שבכוונה כזו כבר יוצאים ידי חובה בדיעבד, אבל בלי כל קושי תוכל גם לכוון כוונת השמות באופן מדוייק יותר, אדון הכל לשם אדמנות ובעל הכוחות לשם אלוקים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל