לתרומות לחץ כאן

בידוד קורונה

שאלה:

חובה להשאר בבידוד 10 ימים רק ”כי כך החליט הפריץ” או שברגע שמרגישים טוב יותר אפשר להשתחרר? במיוחד אם השאלה היא האם ללכת לתפילות בציבור עם כל הקדישים וקריה”ת או להתפלל בבית ביחידות לשבוע וחצי? ללכת לעבודה או לטפס על הקירות? להשתכר או להסתגר? לצאת מהבית או מהדעת?

תשובה:

יש לך טעות בהבנת הרעיון, ההרגשה הטובה או הרעה אינה הנושא כלל! כל עוד אתה מדבק, אסור לך לצאת החוצה ולהדביק אחרים, ולפי דעת הרופאים עד עשרה ימים המחלה עדיין מדבקת.

אין להקל בשום פנים ואופן. המבט שלכם הוא בהסתכלות צרה על סביבתכם האישית ומה שאתם מכירים, הרשויות לא מטרידים סתם, יש להם מבט כללי על כל המרחב, וכנראה לפי חוות דעתם של אנשי המקצוע עדיין הסכנה אצלכם לא חלפה. יש כאן צדדים מאוד קשים של פיקוח נפש וזה חמור אוד פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה וזה גם מצווה גדולה השמירה על ההנחייות הללו היא מצילה נפשות, כי אנשים מבוגרים או בקבוצות סיכון יכולים להידבק, וכיום המצב הוא שכל אחד מכיר אנשים רגילים שנפגעו קשה מהקורנה, לא לדבר על אנשים שהיו בריאים ונפטרו. ואם כך זה הזדמנות לדאוג להצלת נפשות מישראל ממש. ולכן יש להקפיד על הוראות הרשיות בכל מקרה, הרופאים הם המומחים לתחום ולכן צריך לשמוע לשיקול דעתם גם כאן בארץ ישראל הורה מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין שלמוע בקול הרופאים ולכל ההנחיות לפי שיקול דעת הרופאים, כמו בכל בעיה רפואים שיש לשאול רופא ולנהוג על פי דעתו וזה חיוב גמור.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל