לתרומות לחץ כאן

בדיקת אנטיגן

שאלה:

שלום וברכה!
עתה "שהממשלה היקרה" החליטה, שהבדיקות הממשלתיות יהיו בדיקות אנטיגן, שכידוע אינם מתקרבות לברר בירור ודאי, אם הווא נושא את הנגיף. האם יש חיוב להיבדק (אדם המרגיש טוב/ אדם חולה) הרי הדבר כרוך בהפסד תורה ותפילה ולהבדיל הפסד ממון?

תשובה:

אדם שבא במגע עם מישהו מאומת צריך לבדוק, זה אמנם לא מדוייק אבל נותן איזו שהיא אינדיקציה.

בריאות איתנה.

הצטרף לדיון

11 תגובות

  1. ישר כח, אבל מה הלאה, אם הוא יצא חיובי, אם אנחנו יודעים שיש לצורך המשל 30% שזה טעות, להצריך אותו בידוד לחינם, הפסד תורה ותפילה, הפסד פרנסה, וכו'. אולי בדוגמא כזאת הנכון לומר לו לעשות הכל עם ב' מסכות

  2. בגלל זה אמרתי שיצא עם ב' מסכות. מי קובע מה הנכון אינשי דלא חכימי, או שכדאי שגדולי ישראל, ידונו, ויגידו מה הנכון?!

  3. אשרי תמימי דרך. ראשית אני לא מאמין שהשיקול שלהם נקי. ושנית מי צריך להחליט, סיכון ההדבקה מול הפסד תורה ותפילה, משרד הבריאות?!! ובפרט שהבדיקות לא מדוייקות, א"כ גדול בתורה צריך להחליט, ולא משרד הבריאות

  4. אני באמת לא מבין, מה המומחים אומרים, משרד הבריאות לא דואג לפרנסה תורה ותפילה. משרד האוצר לא דואג לבריאות. השיקלול ביניהם, לו אתה קורה 'המומחים בדבר', ניתן ע"י אנשים רפורמים מומרים שלא אכפת להם כלול מהרוחניות שלנו, אני ממש מתפלא

  5. אתה צריך להבין, שכשם שלך אכפת הלימוד בכולל להם אכפת המשק והכלכלה, ולכן כאשר מחליטים להשאיר אדם בבידוד הם מודעים לקושי שהדבר מטיל עליו, הנזק הכלכלי לו ולמדינה כולה, והדברים בהחלט נלקחים בשיקול הדעת, אינני אומר שהם בהכרח תמיד צודקים, לצערנו אנחנו גם רואים אצלם בילבול גדול, גם אין כוונתי כלל לפוליטיקאים אלא לאנשי הרפואה, ולאו דוקא כאן אלא בעולם כולו, זה הנתון שיש לנו כרגע. לטעמי אדם מאומת שמגיע לבית הכנסת עם שתי מסכות חסר לו בהבנה של מה עיקר ומה טפל. אכפת לך מאוד התפילה במנים שלך שמחלוקת אם יש בה חיוב ובכל מקרה הוא דרבנן, ואתה לא חושב על כך ששכנך לספסל אולי יהיה מוטל בעקבות כך על מיטתו עם חום והרגשה רעה ימים שלמים? שלא לדבר על כך שאין לך מידע ברור שאצלך זה אומיקרון ולא דלתא שכבר המיתה המון אנשים ומסוכן מאוד.

  6. ישר כח.

    לא העלתי על דעתי שאדם חיובי גם בבדיקת אנטיגן יבוא להתפלל עם ב' מסכות (ולעולם לא היתי עושה מעשה בזה להקל). אני פשוט זועק שלצערי, הנכון היה שבכל החלטה, גם כזו שקשורה ל'מומחים בדבר' ישבו רבנים גדולי תורה, וישאלו את המומחים הנ"ל וישקלו שיקול דעת אמיתי עפ"י תורה, ויורו כיצד לנהוג בכל מצב, אני חושב שכולנו צריכים לצעוק די, שאנחנו לא מעוניינים להיות מונחים ע"י ועדת קורונה שיקרית ומסולפת, אלא ע"י דעת תורה צרופה. בגלל שציבור מרגיש את השקר, והסילוף, הרבה מהציבור עושה ככל העולה על רוחו, איש הישר בעיניו, אני מכיר משפחות שעוד בתחילת הקורונה שכולם היו שומרים, היו יוצאים חולים לרחוב. אני חושב שזה נקרא שקרן התורה עולה, שלהרגיש את דעת התורה בכל עניין בחיים של היהודי, וזה כבוד תורה אמיתי. אם אנו מגיעים למצב שאנחנו נשענים על 'מומחים לדבר' שאנחנו יודעים, כמה זה לא מתקרב לאמת, וכמה סילופים מיניה וביה יש בדבריהם, וחוסר התחשבות במה שאמר ר"ע אם במקום חיותנו אנחנו מתייראים, שלא במקום חיותנו על אחת כמה וכמה. עפיהם סגירת ישיבה זה כמו סגירת בית ספר, ועל זה ידוו כל הדווים, ולצערי אנחנו נמשכים בלי לשים לב, ומרגישים שזה אותו רמה, ואותו דבר, ודבר כזה זה רק גדולי תורה יכולים לשקלל, עניין הבריאות שזה ערך עליון ביהדות מול ערך התורה שהוא חיותנו. שוב סליחה שדחקתי את הרב לפינה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל