לתרומות לחץ כאן

טוסטר לחלבי ובשרי / כיסוי ראש לגרושה

שאלה:

האם מותר לשים בטוסטר נייר אפיה ועל ידי כן אוכל להשתמש בו גם לחלבי וגם לבשרי. כמובן שאשתמש עם נייר אחר לכל אחד…..האם יש קולא למי שהתחתנה ואחרי חודשיים התגרשה בגלל שבעלה היה לוקה בנפשו וכעת היא רוצה להתחתן רק בעוד כמה שנים וקשה לה עם הכיסוי ראש האם יש איזה קולא?

תשובה:

שלום וברכה

נייר אפייה אינו מועיל כלום… בודאי אסור, ויש לייחד את התנור לשימוש חלבי או בשרי.

כיסוי ראש ודאי חייבים, אבל גם אם נניח את הולכת לפי פסקי הגר"ע יוסף זצ"ל, במקרה זה הוא התיר ללכת עם פאה נכרית ולא חייבים מטפחת או כובע.

בשורות טובות וישועות.

מקורות:

גרושה או אלמנה, אע”פ שאינה מחוייבת בכיסוי ראש מדאורייתא, חייבת היא בכיסוי ראש מדרבנן משום צניעות כמבואר בשו”ע (אבה”ע סי’ כא סעי’ ב’) “לא תלכנה בנות ישראל פרועות ראש בשוק, אחת פנויה ואחת אשת איש” אלא שכתבו הפוסקים במקום כי פנויה הכוונה היא לגרושה או אלמנה. לכן מקילים בזה יותר, ולדוגמא, הגר”ע יוסף זצ”ל כידוע דעתו שאסור לאשה ללכת עם פאה נכרית. למרות זאת בגרושה הוא מתיר גם פאה נכרית. (ראה שו”ת יביע אומר ח”ד אבה”ע סי’ ג’). ועי’ עוד בשו”ת אגרות משה (אבה”ע ח”ד סי’ לב אות ד’).

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה.אני יודע את הפסק של הרב עובדיה רציתי לדעת האם לא נגיד כאן קידושי טעות לפחות לגבי כיסוי הראש ..ולגבי הטוסטר היתכונתי לטוסטר שעושים בו טוסט דליכאורה מה בעיה יכולה להיות אם אשים נייר כסף וכין טוסט חלבי ואחר כך אשים נייר חדש ואעשה טוסט בשרי דהרי אין מעביר בלי לחות

  2. קידושי טעות זה דבר כמעט לא קיים. קשה מאוד לדעת מה היה אילו וכו'.
    ודאי מעביר אין כל צד קולא בטוסטר הזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל