לתרומות לחץ כאן

תחושת כעס על ה' – מה עושים ולמה זה קורה?

שאלה:

שלום וברכה,
ברצוני לשאול שאלה
יש לנו ב"ה 2 ילדים הילד השני הגיע אחרי המון תפילות וחיזוקים הרבה אכזבות ב"ה נושעתי
עכשיו לילד השלישי שוב המון תפילות וקבלות טובות
אני מאוד מתביישת להגיד את זה אבל כשאני מתאכזבת נורא אני מרגישה כעס על הקב"ה בחיים שלי לא חשבתי ככה אבל כמה שאני מנסה לעבוד על עצמי שהכל לטובה זה לא באמת מחזיק כל הזמן מעמד ושמגיעה האכזבה אני בוכה ויש לי מחשבות קשות מאוד !
אני חושבת אולי עדיף פשוט לעבוד על עצמי בסוג של השלמה שמה שיהיה יהיה טוב ולנסות להסתפק ב2 ילדים ולא לרצות כ"כ עוד ילדים כך זה יכול למנוע את האכזבות הקשות שמביאות אותי למקומות קשים של כעס ד' ישמור ותסכול ושאלות באמונה וכו אך עם אעשה זאת גם פחות אפעל לקבלת הישועה בתפילות חזקות וקבלות טובות כי מאוד קשה להתפלל המוןן ולקבל עוד ועוד קבלות ולעשות מעשים טובים ואז מגיעה אכזבה קשה
ולומר לעצמי כל הזמן הכל לטובה אני לא באמת עומדת בזה.
תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את הכאב המבצבץ מבין שורותייך, ואני באמת רוצה להאיר שתי נקודות חשובות בעיני, האחת אנושית והשניה אמונית.

ראשית ברמה האנושית, אני נתקל הרבה פעמים כאן באתר ובכלל, בתופעה אנושית שמעוררת בי מחשבה מסויימת. יש לנו נטייה כבני אדם לחוות את הצרכים שלנו ואת הרצונות שלנו ברמה מוקצנת ובלתי מסוייגת כלל, כאילו זה חזות הכל ובלי זה הכל אינו שווה לי, וזה גורם לנו הרבה מאוד מפח נפש.

לפעמים נער או נערה ממתינים לזיווג, זה באמת לא קל ועם הרבה תהיות ואכזבות, אבל חשוב לדעת שאסור שהדבר הזה ישתלט לנו על כל החיים! יש חיים מלאי שמחה, משפחה תעסוקה עשייה נתינה עבודת ה' ועוד ועוד, ויחד עם כל זה גם מחפשים את הזיווג המתאים. אבל אם אנחנו כל הזמן חיים בתוך הצורך, חושבים על זה והופכים בזה וכואבים את זה, ובכל מקום שהולכים רק רואים את הזוגות השמחים, ושוב חושבים, וזה הולך איתנו מהרגע שקמים בבוקר עד שהולכים לישון בערב, הנפש לא עומדת בזה… זה לא נכון כך לחיות, לא מידתי, מוקצן ולא מפוקח.

בכל קושי כזה, אדם צריך לומר לעצמו: "הלו ידידי! בריאות יש, פרנסה, שמש, משפחה חברים ועוד, בעזרת ה' גם הזיווג יבוא, בינתיים תהנה ממה שיש ותפעל להשיג את מה שחסר, המתינות ברוגע ובשמחה". אינני מזלזל חלילה בכאב, משום סוג! אבל אסור לתת לזה להשתלט עלינו ברמה כזו שאת כל העולם אנחנו רואים רק דרך המשקפיים של הכאב, וכל העולם מתחלק בעינינו בין אלו ש"יש להם את זה" לאלו ש"אין להם את זה"… יש עוד צדדים יפים וחשובים בחיים.

וכאן אני אומר גם לך, זה טבעי מאוד לרצות עוד ילד, וזה נפלא, וזה אומר שטוב לך, וזה אומר שאת אמא נהדרת וכו', ולכן לא נכון להחניק את הרצון הנכון הזה! חלילה! לא זו הדרך! גם נכון מאוד להתפלל לה' שרק הוא יכול להושיע, ועשי זאת עוד ועוד, אדרבה! אבל אל תתני לזה להשתלט עליך, כי זו באמת לא ההסתכלות הנכונה! יש לך בעל נחמד וטוב, שני ילדים חמודים, בית בריאות וכו', תשמחי בזה, תחווי את זה, ויחד עם זה ובמינון הנכון, תחווי את הצון לעוד שהוא רצון בריא. באופן כזה גם לא תחושי בכעס הזה שאוכל אותך, הוא בא מהתחושה של עוד ילד ואם לאו מתה אנוכי חלילה, זה לא המבט הנכון.

מהבחינה האמונית, אכן את צודקת, שצריך להתחזק בתחושה הנכונה שהכל מלמעלה, בורא עולם יודע מה טוב לנו, לפעמים הוא מונע מאיתנו משהו לזמן מה רק כדי שנתפלל אליו ונתחזק באמונתו, כמו שאמרו חכמים שהקב"ה מתאווה לתפילתם של צדיקים ולכן היו אבותינו עקרים, ואכן האמונה הזו אינה קלה תמיד, אבל אין לתהייאש מתחזקים בה ובעזרת ה' נעשה ונצליח. ואין להבהל מכשלונות, גם אם לפעמים מרגישים כעס, זה בסך הכל ביטוי נכון של אמונה שאומרת שאת מכירה בכך שבאמת הכל מאיתו… מי שאף פעם לא נכשל בכעס הזה כנראה לא באמת מאמין שהכל ממנו… יחד עם זה נמשיך לעבוד על האמונה שהכל לטובה, כי זו אמת.

שבת שלום ומבורך, רוב נחת מהחמודים, ושבעזרת ה' תזכו לעוד שפע נחת וזרע קודש בר קיימא!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לפי התנ"ך זה דווקא סימן טוב. כי השם משווע לתפילות של צדיקים. מאוד ברור ולו מפשט הכתוב בבראשית ובספר שמואל. יכול להיות שהשואלת ברמה רוחנית מאוד גבוהה או שבניה יהיו כאלה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל