לתרומות לחץ כאן

זמן תפילה או אימון טנקים?

שאלה:

שלום! אימון טנקים בצבא שהחל קודם עה"ש, ונמשך ונמשך (אמרתי ק"ש בזמנה), ומתקרב זמן תפילה (לפי הגר"א), ואין אישור מצד הפיקוד להפסיק את האימון.
האם עלי להפסיק ולהתפלל בכל זאת? אבקש להתחשב לנסיבות הבאות:
א. האימון יקר מאד, ומן הסתם חשוב למערכת
ב. הפסקתו ללא אישור עלולה לגרור ענישה
תודה!

תשובה:

שלום וברכה

מאוד התלבטתי לגבי שאלתך. כלומר, ברור לי הדבר שלא יתכן ולא יעלה על הדעת שבצבא הגנה לישראל לא תהיה אפשרות לחייל להתפלל שחרית בזמן, שום אימון לא ידחה תפילת שחרית [פעילות מבצעית זה נושא אחר, לפעמים זה פיקוח נפש או עוסק במצוה, זה נושא לגופו בכל מקרה לפי ענינו, כאן אנחנו מדברים על אימון], לא משנה כמה כסף זה יעלה, ובעצם אם אנחנו כשומרי מצוות לא נדרוש זאת בתוקף, זה לא יהיה וחבל. כלומר לא רק אתה כאן, אלא כל חבריך וכל החיילים שיבואו אחריך, חובה לעמוד על הזכות החובתית הזו, להתפלל בזמן ובצורה ראויה, ויעלה למדינה כמה שיעלה…

ומה ההתלבטות? פשוט טכנית אני לא מכיר את ההתנהלות במקום כדי לייעץ לך כיצד לעשות זאת בצורה שממזערת נזקים אישיים, אולי יש רב גדודי שניתן ליצור איתו קשר והוא יתן הוראה למפקד בשטח? האם בכל שאלה דתית אתם צריכים שם להתמודד לבד? אני בכלל הייתי מקים איזה פורום רבנים שמטפל בבעיות חיילים בשטח, אינני יודע כיצד זה מתבצע אבל חייבים לעמוד על כך. גם בבסיס עצמו אני בטוח שיש עוד חיילים דתיים, כדאי שתמיד תפנו יחד, לקבוצה יש כוח.

בהצלחה רבה מאוד ושבת שלום.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל